کد خبر: ۱۶۴۲۴۱
۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۶

یارانه ۷۸ میلیون نفر دو برابر شد / امکان ثبت‌ نام جاماندگان و حذف‌شدگان
نماینده مجلس:

یارانه ۷۸ میلیون نفر دو برابر شد / امکان ثبت‌ نام جاماندگان و حذف‌شدگان

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از افزایش دوبرابری یارانه ۷۸ میلیون به ۹۱ هزار تومان و امکان ثبت‌نام جاماندگان و حذف‌شدگان یارانه در سال آینده خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع درباره آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 1400 گفت: براساس مصوبات این کمیسیون، یارانه 45500 تومانی تمام 78 میلیون یارانه‌بگیر در سال آینده دو برابر خواهد شد. 20 هزار میلیارد تومان برای افزایش یارانه 35 میلیون نفر اقشار متوسط و ضعیف و 10 هزار میلیارد تومان برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه سال آینده، 73.8 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه در نظر گرفته بود که کمیسیون تلفیق آن را به 147 هزار میلیارد تومان افزایش داده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ،سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون مکلف شدند امکان ثبت نام ،پرداخت یارانه هدفمندی، معیشتی و سایر یارانه‌ها را برای کلیه افراد جامانده فراهم کنند.عدم ثبت نام ،تاخیر در ثبت نام و عدم پرداخت یارانه هدفمندی و معیشتی تخلف محسوب شده و مسئولیت آن به عهده کلیه مدیران ذیربط است و قابل رسیدگی در مراجع ذیصلاح حواهد بود.

وی افزود: برای سال آینده در مجموع 32 هزار میلیارد تومان یارانه تولید در حوزه مسکن، صنعت و معدن، کشاورزی، حوزه گردشگری و سایر حوزه ها برای یارانه سودتسهیلات در نظر گرفته شده است.

زارع ادامه داد: همچنین مصوب شد 18 هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت در مناطق کم‌برخوردار اختصاص داده شود و  33 هزار میلیارد تومان یارانه دارو نیز در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد. البته درباره نحوه تامین2.5 میلیارد دلار ارز دارو که به صورت ریالی یا ارزی باشد،تصمیم‌گیری خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ