کد خبر: ۱۶۴۲۷۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۷

سهام عدالتی ها فعلا
مشاور اجرایی:

سهام عدالتی ها فعلا" منتظر وام نباشند / ۵ مرحله ورود شرکت ها به بورس

مشاور اجرایی سهام عدالت با اشاره به راه‌اندازی سامانه توثیق و لزوم طی ۵ مرحله ورود سرمایه گذاری های استانی به بورس گفت: فعلا نمی‌توان زمانی برای دریافت وام سهام عدالت مشخص کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پوررضایی درباره تعیین تکلیف وام سهام عدالت به ایلنا گفت: سهامداران برای مدیریت پرتفوی امکان انتخاب دو روش مستقیم و غیرمستقیم را داشتند. انتخاب‌کنندگان روش غیرمستقیم شامل چند گروه هستند. اول افرادی که خود این روش را انتخاب کردند. دوم افرادی که هیچ اقدامی انجام ندادند و در گروه غیرمستقیم‌ها قرار گرفتند و در گروه سوم سهامداران متوفی هستند که جمعیت آنها به ۲.۵ میلیون می‌رسد.

حدود ۳۰ میلیون نفر از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت در گروه غیرمستقیم‌ها قرار گرفتند و سرمایه آنها توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیریت خواهد شد که این شرکت‌ها طی ۵ مرحله باید وارد بازار سرمایه شوند.

مرحله اول این است که شرکت‌ها باید به عنوان سهامی عام ثبت‌نام شوند که تقریبا این مرحله برای ۲۵ استان انجام شده است. مرحله دوم شامل پذیرش این شرکت‌‌ها در بازار سرمایه‌ می‌شود که در این مرحله ۲۵ استان در بورس پذیرش شده‌اند. مرحله سوم بازگشایی نماد این شرکت‌ها در تابلوی بورس است که باز هم ۲۵ استان این مرحله را پشت‌سر گذاشتند.

در مرحله چهارم برای شرکت‌های استانی باید مجامع عمومی برگزار شود تا اعضای هیات مدیره انتخاب شوند. مرحله آخر اصلاح اساسنامه است که در مجمع فوق‌العاده، اساسنامه‌ها باید بورسی شوند و عملا در این مرحله شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شکل گرفته و مدیریت سهام سهامداران در هر استان ثبت شده و از آن پس مدیریت پرتفو به این شرکت‌های استانی سپرده می‌شود.

پس از طی این مراحل پنج‌گانه هرگونه خرید، فروش، توثیق، واگذاری و نقل و انتقالات از طریق شرکت سرمایه‌گذاری با مشارکت سازمان بورس و همکاری سپرده‌گذاری مرکزی از طریق سجام انجام می‌شود. تا این مراحل انجام نشود، بحث توثیق سهام عدالت برای اخذ وام، شدنی نیست.

۲۵ استان در حال انجام این مراحل هستند و استان‌های سمنان، تهران، البرز، هرمزگان و قزوین باقی ماندند. تا پایان سال همه استان‌ها این ۵ مرحله را انجام می‌دهند تا بتوانند به مردم انواع خدمات از جمله وثیقه‌گذاری برای دریافت وام را ارائه کنند.

از انواع خدماتی که شرکت‌های استانی ارائه می‌دهند به وثیقه گذاشتن سهام برای دریافت تسهیلات بانکی است و تا زمانی که این مراحل طی نشود، امکان دریافت وام سهام عدالت نیست. فعلا نمی‌توان زمانی برای دریافت وام سهام عدالت مشخص کرد البته سامانه توثیق هم باید راه‌اندازی و به سیستم بانکی لینک شود که تقریبا این مراحل انجام شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ