کد خبر: ۱۶۴۳۰۹
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۷

حمایت جهانگیری از صنعت خودرو و قطعه سازان /درخواست حذف رانت قرعه‌کشی

حمایت جهانگیری از صنعت خودرو و قطعه سازان /درخواست حذف رانت قرعه‌کشی

معاون‌اول رئیس‌جمهور با تاکید بر قطع رانت‌ ناشی از فروش خودرو به صورت قرعه‌کشی از صنعت خودرو و قطعه سازان حمایت کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسحاق جهانگیری در جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با حضور وزیران صنعت، اقتصاد ، رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و با موضوع بسته سیاستی در زنجیره صنعت خودرو گفت: یکی از مصادیق جهش تولید در صنعت خودرو بود که نقش پیشران در راه‌اندازی صدها بنگاه اقتصادی و صنعتی را دارد. طبق گزارش‌ها، ۹۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو و رشته‌های وابسته اشتغال دارند و باید تلاش کرد با جهش تولید، موجب امیدواری و ایجاد آینده‌ای روشن برای صدها شرکت تولیدی شد .

وی با اشاره به برخی اشکالات در قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی و موضوعاتی نظیر زیان‌دهی ایران خودرو و سایپا افزود: در کنار این مسائل، حرکت صنعت خودرو رو به رشد است و اگر با دیده انصاف نگریسته شود، تولید‌کنندگان توانسته‌اند بخش زیادی از نیاز داخلی را در شرایط دشوار تحریم برآورده کنند. باید برنامه‌ریزی در جهتی باشد که شرکت‌های قطعه‌ساز بیش از پیش تقویت و به شبکه‌های جهانی متصل شوند که بطور روشن یکی از زمینه‌های مهم صادراتی است.

این مقام مسئول بر برنامه‌ریزی برای مسدود کردن رانت‌های ناشی از فروش خودرو بصورت قرعه‌کشی تاکید و اظهار امیدواری کرد: با تدوین راهکارهای مناسب، مطالبات تولید‌کننده و مصرف‌کننده خودرو برآورده شود که خودرو با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده واقعی قرار گیرد و تولید‌کننده دچار زیان هنگفت نشود و دست رانت جویان کوتاه شود. 

جهانگیری با تجلیل از قطعه سازان به دلیل تولیدات منطبق با استانداردهای روز دنیا، گفت: باید برنامه ریزی در جهتی باشد که شرکت های قطعه ساز بیش از پیش تقویت شوند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ