کد خبر: ۱۶۴۳۱۳
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۷

هیات بلند پایه طالبان به تهران آمد / توضیح سخنگوی خارجه ایران
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر:

هیات بلند پایه طالبان به تهران آمد / توضیح سخنگوی خارجه ایران

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از سفر هیات بلندپایه طالبان به تهران برای مذاکره درباره روند صلح و تحولات منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد نعیم درباه سفر هیات طالبان به ایران در توییتر اعلام کرد: هیات بلندپایه طالبان به رهبری ملا برادر آخند معاون سیاسی و رئیس دفتر طالبان در قطر به دعوت رسمی دولت ایران به تهران سفر کرده‌اند. روابط دو جانبه، وضعیت مهاجران افغان و وضعیت سیاسی و امنیتی کنونی افغانستان و منطقه موضوعات مورد بحث در این سفر خواهند بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران هم با تایید این خبر گفت: قرار است این هیات با مقامات ایران از جمله محمد جواد ظریف وزیر خارجه و  محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه ایران در امور افغانستان، دیدار و درباره روند صلح و مسائل مرتبط دیگر گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، سفر هیات طالبان به ایران در حالی صورت گرفته که دو هفته پیش دور دوم گفت‌وگوهای مستقیم بین افغانستان و طالبان در دوحه قطر آغاز شد اما پیشرفت آن بسیار کند بود.

آغاز دور دوم مذاکرات صلح حکومت و طالبان همزمان با روی کار آمدن ریاست جمهوری بایدن بود.به گفته کارشناسان ،دلیل کندی دور دوم روند گفت‌وگوهای صلح، مشخص نشدن موضع کاخ سفید در قبال سرنوشت توافقتنامه صلح آمریکا و طالبان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ