کد خبر: ۱۶۴۳۲۳
۱۵:۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۷

صادرات نفت ایران با پایان کار ترامپ رو به افزایش است / نظر تحلیل گران
بلومبرگ :

صادرات نفت ایران با پایان کار ترامپ رو به افزایش است / نظر تحلیل گران

خبرگزاری آمریکایی از افزایش صادرات نفت ایران پس از افول کارزار فشار حداکثری ترامپ و روی کار آمدن بایدن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد: در پی پایان حضور ترامپ در کاخ  سفید و خاموشی کارزار حداکثری دولت ، مشتریان نفت ایران ممکن است بیش از گذشته در صحنه حضور پیدا کنند.

براساس این گزارش، صادرات نفت ایران همچنان تنها بخش کوچکی از سطح فروش سه سال پیش است اما همزمان با ریاست جمهوری بایدن و احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته ای، شرکت های پترو لجستیکس اس ای،کپلر و اس وی بی اینترنشنال ال ال سی که بر تولیدات نفتی ایران نظارت دارند شاهد افزایش تولید بوده‌اند.

سارا وخشوری بنیانگذار و رئیس اس وی بی اینرنشنال ال ال سی در این رابطه گفت: افزایش میزان صادرات و تولید را می توان به عنوان نتیجه پیش‌بینی رویکرد ملایم‌تر بایدن در قبال ایران دانست.

طبق اعلام پترو لجستیک، صادرات نفت ایران در دسامبر (آذر) گذشته به بالاترین میزان از مارس (اسفند) گذشته رسید و انتظار می رود برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۹ فراتر از ۶۰۰ هزار بشکه در روز طی ماه جاری شود.

دانیل گربر مدیر اجرایی شرکت پترولجستیک در ژنو گفت: با توجه به فضای سیاسی آرامتر از گذشته، خریداران چینی اطمینان بیشتری پیدا می کنند تا واردات بیشتری از ایران داشته باشند.

مسئله افزایش تولید و صادرات نفت ایران به پیشرفت و موفقیت در روابط  تهران- واشنگتن بستگی دارد اما به گفته آنتونی بلینکن گزینه بایدن برای وزارت خارجه آمریکا، همچنان راه طولانی در پیش است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ