کد خبر: ۱۶۴۳۳۷
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۸

حمایت فولاد مبارکه از بومی سازی الگو شود
عضو هیات مدیره انجمن فولاد:

حمایت فولاد مبارکه از بومی سازی الگو شود

عضو هیات مدیره انجمن فولاد گفت: فولاد مبارکه با ریسک پذیری از شرکت های دانش بنیان در راستای بومی سازی حمایت کرده و این مسئله باید الگو شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شهرستانی با اشاره به تولید موفقیت آمیز تختال با ضخامت 300 میلیمتر در فولاد مبارکه به ایراسین گفت: اخیراً این شرکت توانست با ماشین ریخته گری شماره 2 به تولید تختال با ضخامت 250 میلیمتر دست یابد. افزایش کمی تولید تختال های با ضخامت بالا موفقیتی در راستای افزایش حجم تولید و ارتقاء کیفیت تختال های تولید شده است و از طریق کنسرسیوم وزارت نفت، شرکت فولاد مبارکه و فولاد اکسین بالغ بر 400هزار تن محصول فولادی را تولید می کنند.

وی افزود: اسلب با ضخامت 300 میلیمتر در فولاد مبارکه تولید و در فولاد اکسین نورد می شود. در این شرایط تحریمی تولید محصولات فولادی ضخیم با استانداردهای سخت گیرانه شرکت ملی نفت، مایه مباهات است. متاسفانه صنایع فولادی علاوه بر فشارهای خارجی از تصمیم گیری هایی نظیر قیمت گذاری دستوری هم متاثر است و در این شرایط فشارهای داخلی و خارجی، فولاد مبارکه به رکوردزنی ادامه می دهد.

این فعال انجمن فولاد با بیان اینکه در سال جاری فولاد مبارکه به 6.3 میلیون تن محصولات تولیدی رسید، ادامه داد: فولاد مبارکه با تکیه بر بومی سازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان توانسته با تقویت بنیه اقتصادی به وابستگی پایان دهد. رکوردزنی در تولید توسط بزرگترین شرکت صنعتی از لحاظ کمی و کیفی و با تکیه بر دانش بومی و تخصص جوانان علاوه بر بهره وری، توسعه پایدار را منجر می شود.

شهرستانی با تاکید بر اینکه یکی از رازهای موفقیت حمایت دولت و صنایع مادر از شرکت های دانش بنیان در راستای بومی سازی محصولات است، تصریح کرد: این موضوع مانند شمشیر دو لبه است چراکه با ریسک همراه است و اگر جواب ندهد مسئولیت به همراه خواهد داشت. مدیریت مجموعه فولاد مبارکه ثابت کرده با ریسک پذیری حامی دانش بومی بوده و در این زمینه می تواند الگوی بقیه شرکت ها و صنایع شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ