کد خبر: ۱۶۴۳۴۷
۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۸

دولت بورس را سیاسی کرد/ عرضه سهام عدالت و فروش حقوقی ها موجب ریزش‌ شد
نماینده مجلس :

دولت بورس را سیاسی کرد/ عرضه سهام عدالت و فروش حقوقی ها موجب ریزش‌ شد

نماینده مجلس با اعلام نقش دولت در ریزش شاخص بورس از طریق سیاسی کردن مسائل و قیمت های دستوری و حمایت از شرکت‌های بزرگ دولتی و حقوقی، راهکار بهبود شرایط را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اردشیر مطهری درباره شرایط بازار سرمایه که با ریزش شدید و افزایش بی اعتمادی و خروج سرمایه گذاران همراه شده به فارس گفت : متاسفانه دولت، بازار سرمایه را سیاسی و آن را به انتخابات آمریکا شرطی کرد. از سوی دیگر ، قیمت دستوری و فروش نامناسب سهام عدالت از سوی کارگزاری‌ها و عرضه‌های یکجا موجب ریزش‌های اخیر شد.

وی ادامه داد: دولت نباید از شرکت‌های بزرگ دولتی و حقوقی در برابر سهامداران حقیقی‌ حمایت می‌کرد . چرا که عرضه سهام شرکتهای دولتی توسط تعدادی از حقوقی ها آن هم در سقف قیمتی و زمان نبود کشش تقاضا ، منجر به ایجاد شوک قیمتی نمادها شد . همچنین سیاسی شدن بازار و تناقض گویی بین نهادهای سیاست گذاری به عنوان مثال کشمکش وزیر اقتصاد و نفت درباره عرضه صندوق پالایشی، عدم هماهنگی سیاست‌های بانک مرکزی و ... فشار فروش را در بازار تشدید کرد.

مطهری با تاکید بر اهمیت صیانت از بازار سرمایه به دلیل حضور ۴۰ میلیون سهامدار ، افزود: حذف تدریجی تخصیص ارز دولتی و روند رو به رشد دلار در کنار کسری شدید بودجه در صورتی که ارکان اقتصادی بتوانند نقدینگی را از مجرای بازار سرمایه به بخش واقعی اقتصاد منتقل کنند ، دو هداف تأمین مالی دولت و جلوگیری از تورم قابل تحقق است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ