کد خبر: ۱۶۴۳۵۰
۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۸

واکنش ظریف به موضع فرانسه درباره بازگشت ایران به برجام

واکنش ظریف به موضع فرانسه درباره بازگشت ایران به برجام

وزیر خارجه ایران در واکنش به موضع رئیس جمهور فرانسه درباره پایبندی ایران به تعهدات پیش بازگشت آمریکا به برجام گفت: این آمریکا بود که بدون دلیل توافق را نقض کرد و باید اشتباه را جبران کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد جواد ظریف در واکنش به موضع امانوئل ماکرون درباره ضرورت بازگشت ایران به برجام در توییتر اعلام کرد: چرا ایران که محکم ایستاد و 4 سال تروریسم اقتصادی وحشیانه آمریکا را که بر خلاف برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده،تحمل کرده باید اول حسن نیت نشان دهد؟ این آمریکا بود که بدون دلیل توافق را نقض کرد و باید اشتباه را جبران کند. پس از آن ایران پاسخ خواهد داد.

بر اساس این گزارش ،دو روز بعد از تماس تلفنی جو بایدن با ماکرون و رایزنی آنها درباره مسائل مختلف از قبیل ایران، کاخ الیزه درباره بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای برجام شرط و شروط گذاشت و خواستار پایبندی کامل ایران پیش از بازگشت آمریکا به برجام شد.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه هم شامگاه پنجشنبه دوم بهمن از ایران خواسته بود فورا به تعهدات برجامی برگردد.

طبق اعلام مقامات ایران با توجه به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و عدم تحقق وعده‌های اتحادیه اروپا، تهران طبق بند ۳۶ این توافق گام‌های کاهش تعهدات برجامی را برداشته و در صورت پایبندی طرف‌های مقابل،این گام‌ها را به عقب برمی‌گرداند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ