کد خبر: ۱۶۴۳۵۲
۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۸

وزیر خارجه پیشنهادی بایدن رسما منصوب شد + سوابق
مجلس سنای آمریکا:

وزیر خارجه پیشنهادی بایدن رسما منصوب شد + سوابق

صلاحیت وزیر خارجه پیشنهادی بایدن در مجلس سنای آمریکا تایید شد و قرار است امروز نخستین نشست مطبوعاتی را برگزار کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، مجلس سنای آمریکا صلاحیت آنتونی بلینکن برای تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا را تأیید کرد و قرار است امروز نخستین نشست  مطبوعاتی را برگزار کند .

بر اساس این گزارش، بلینکن متولد ۱۹۶۲و یهودی تبار در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما ابتدا معاون مشاور امنیت ملی و سپس مشاور وزیر خارجه آمریکا بود.

وی در محافل سیاسی آمریکا به عنوان طرفدار اروپا شناخته می‌شود و آن را شریک حیاتی آمریکا می داند و از طرح دولت ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از آلمان به شدت انتقاد کرده است. هوادار رژیم صهیونیستی است و چندی پیش گفت: بازگرداندن سفارت آمریکا به تل‌آویو اقدامی است که از لحاظ عملی و سیاسی معنا ندارد.

وی فلسطینی‌ها را عامل شکست مذاکرات با طرف‌های صهیونیستی می داند و احتمالا موضع آمریکا در خصوص شهرک‌سازی‌های اسرائیل را به قبل از دوران ترامپ بازخواهد گرداند .یعنی این اقدامات را غیرقانونی قلمداد خواهد کرد اما هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نخواهد داد و دست رژیم صهیونیستی را در خصوص آن بازخواهد گذاشت.

بلینکن در جلسه تأیید صلاحیت در مجلس سنا درباره سیاست دولت بایدن در قبال برجام گفت: قصد دارم قبل از ورود به برجام درباره آن با نماینده‌های کنگره و رژیم صهیونیستی رایزنی کنم.از بازگشت به برجام حمایت می‌کنم اما آمریکا باید این اقدام را مبنایی برای قوی‌تر و طولانی‌تر کردن برجام قرار دهد و از اقدامات توسعه طلبانه ایران جلوگیری کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ