کد خبر: ۱۶۴۳۶۰
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۸

وزارت دادگستری آمریکا مدعی توقیف دو میلیون بشکه نفت ایران شد

وزارت دادگستری آمریکا مدعی توقیف دو میلیون بشکه نفت ایران شد

وزارت دادگستری آمریکا از توقیف محموله نفتی دو میلیون بشکه ای ایران خبر داد که دستور آن در دوره ریاست‌ جمهوری ترامپ صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، آمریکا در جدیدترین تلاش برای جلوگیری از صادرات انرژی ایران، سعی دارد دو میلیون بشکه نفت  محموله آچیلس ایران را توقیف کند که دستور آن در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ صادر شده است.بر اساس این گزارش، نفتکش آچیلس که با پرچم لیبریا حمل می‌شود به‌دستور وزارت دادگستری آمریکا به‌سمت این کشور در حرکت است.

در این میان تهران اعلام کرده صادرات نفت را افزایش داده و شرکت‌های بسیاری مانند پترولجستیکس که تولید نفت ایران را کنترل می‌کنند از افزایش صادرات نفت این کشور خبر داده اند.

ایران روزانه حدود دو میلیون بشکه نفت در ماه دسامبر ( آذر) تولید کرد که حدود نصف مقداری است که قبل از ترک برجام توسط واشنگتن تولید می‌کرد . حدود 10 درصد از تولید کنونی نفت ایران صادر می‌شود که بیشتر آن به‌ چین می‌رود.

نفتکش آچیلس محموله را از کشتی دیگر در بندر فجیره امارات در ماه نوامبر (آبان)دریافت کرده است. مدارک کشتیرانی نشان می‌دهد این نفتکش قرار بوده به‌سمت مسقط پایتخت عمان برود.

سیستم ردیابی این نفتکش از اول تا 13 ژانویه نزدیک آفریقای جنوبی خاموش بوده و در حال عبور از اقیانوس اطلس شمالی است.

آمریکا سال گذشته هم تلاش کرد محموله بنزینی را که از ایران به‌سمت ونزوئلا می‌رفت متوقف کند.

بسیاری از نفتکش‌هایی که ایران را ترک می‌کنند، فرستنده‌ها را خاموش می‌کنند تا ردیابی آنها و محاسبه میزان صادرات نفت ایران دشوار شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ