کد خبر: ۱۶۴۳۹۰
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۹

اقدامات اجرایی در دوره ریاست/ شرط جدید ورود سرمایه گذاران به بورس
رئیس سابق سازمان بورس مطرح کرد:

اقدامات اجرایی در دوره ریاست/ شرط جدید ورود سرمایه گذاران به بورس

رئیس سابق سازمان بورس با اعلام اقداماتی که در سال جاری اجرا و تقویت شده، گفت: سرمایه گذاران از این به بعد پس از گذراندن دوره ۶ ماهه آموزشی و موفقیت در آزمون می توانند وارد این بازار تخصصی شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قالیباف اصل در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بورس، صحنه بازار سرمایه در سال جاری را متفاوت از سال‌های گذشته ارزیابی کرد و گفت: پیش از این سالانه تا ۳۰۰ هزار کد صادر شد در حالی که کدها اکنون با احتساب سهامداران عدالت به ۵۷ میلیون رسیده است.

وی افزود: آزادسازی سهام عدالت بعد از ۱۴ سال رخ داد که کار بسیار عظیمی را می‌طلبید و همکاران در شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدامات لازم را در این رابطه انجام دادند. همکاران فناوری تلاش کردند تا سامانه معاملات را در ترید تقویت کنند به طوری که سال جاری ۴میلیون نفر بصورت الکترونیکی احراز هویت شدند.

این رییس سابق بورس با بیان اینکه شورای عالی بورس در دو مرحله به صندوق های بازار سرمایه کمک کرد، ادامه داد: هم اکنون ارزش دارایی های صندوق ها از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در انتهای سال گذشته به ۴۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است . سقف صندوق ها نیز ۱۰هزار میلیارد تومان بود که با آخرین تصمیم شورای عالی بورس به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

قالیباف با اشاره به برخی اقدامات در زمینه آموزش و فرهنگ سازی در بازار سرمایه عنوان کرد: از این به بعد اگر کسی بخواهد وارد بازار شود باید یک دوره شش ماهه را طی کند و در صورت موفقیت در آزمون، وارد این بازار تخصصی شود که شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدامات لازم را انجام داده است. احیای EPS ، برگزاری مجامع الکترونیکی، تقویت صندوق توسعه بازار ، پرداخت سود مجامع از طریق سجام و تشکیل بازار هدف از دیگر اقداماتی است که در سال جاری اجرا و تقویت شده است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ