کد خبر: ۱۶۴۳۹۵
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۹

تعریف از روسای قدیم و جدید سازمان بورس / پذیرش شرکت ۱۵۰ هزار میلیاردی
وزیر اقتصاد بدون اشاره به دلایل اصلی سقوط شاخص اعلام کرد:

تعریف از روسای قدیم و جدید سازمان بورس / پذیرش شرکت ۱۵۰ هزار میلیاردی

وزیر اقتصاد بدون اشاره به دلایل اصلی سقوط ماه های اخیر شاخص و با تعریف و تجمید از روسای قدیم و جدید سازمان بورس ، وعده پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در جریان تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان بورس، ضمن حمایت از عملکرد حسن قالیباف اصل و انتصاب وی به عنوان مشاور وزیر در امور تامین مالی گفت: بازار سرمایه نیروی مهم را از دست داد و اگر اقدامات غیرحرفه ای عده ای وجود نداشت ، امکان قانع کردن قالیباف برای ادامه حضور فراهم می شد اما به دلیل اظهارات غیرحرفه ای زیاد به وی حق می دهم.

وی افزود: شرایط بازار به قدری سخت بود که قالیباف اصل ، قبل از اعلام به شورای عالی بورس ، ابتدا اقدام به انتشار استعفا در رسانه ها کرد . با این حال طی 10 ماه حضور اقداماتی از جمله اهراز هویت آنلاین، افزایش نقدشوندگی ، رشد بازارگردانی در دو ماه و به اندازه 10 سال ، کاهش زمان پذیرش شرکت ها به یک ماه و تامین مالی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی کرد که نشان از مدیریت صحیح وی دارد .

این وزیر بدون اشاره به نقش دولت در دعوت از مردم برای سرمایه گذاری در بورس و دخالت های دیگر وزرا و اختلاف با دیگر وزارتخانه ها و ریزش بی سابقه شاخص و سقوط قیمت ها و زیان سهامداران و ... ادامه داد: بازارسرمایه ۵۹ میلیونی شده و باید مراقبت های متفاوتی داشته باشد. درحال حاضر نیز با  مقداری تلاطم و بی تعادلی همراه بوده و باید برای ایجاد تعادل ، تمهیدات اندیشید.

دژپسند با اعلام افزایش 3 برابری سود 9 ماهه شرکت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ادامه داد: هنگام نزول شاخص به هر دلیل ، باید ایثارگری کرد و با تقاضا مانع از ریزش‌های تند و نگران‌کننده شد . بازار سرمایه برای دولت و سازمان بورس نیست بلکه برای همه‌ ایران است .

وی با اعلام اینکه در اتفاقی مثبت ، مقدمات پذیرش و عرضه اولیه سهام یک شرکت ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی در بورس فراهم شده در مورد رییس جدید سازمان بورس هم گفت: دهقان دهنوی علاوه بر شخصیت علمی و دانشگاهی در عرصه سیاست گذاری و اجرا سابقه طولانی دارد و همیشه سعی کرده عمل و تئوری را با یکدیگر پیش ببرد.

دژپسند ادامه داد: وی در فضای کسب و کار و در تمامی حوزه های معاونت اقتصادی درخشیده و نشان داده صلاحیت اجرایی زیادی دارد. همچنین در زمینه سیاست گذاری و مقررات نویسی بازار سرمایه تجربه طولانی دارد.

وزیر اقتصاد همچنین در حاشیه این رویداد با اعلام اینکه دامنه نوسان شرکت ها تغییر نمی کند و تصمیمی برای آزادسازی بخش سوم سهام عدالت نیست ، گفت: دولت هیچگاه پشت بازار سرمایه را خالی نمی‌کند.  آقایان آدرس بدهند که در کدام مورد دولت در بورس مداخله کرده است ؟!

دژپسند ادامه داد : دولت از بازار سرمایه حمایت می کند اما هیچ تضمینی نمی‌کند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ