کد خبر: ۱۶۴۵۹۰
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴

دلیل منتفی شدن وعده عرضه اولیه/ بورس با برنامه های رئیس جدید متعادل می شود
وزیر اقتصاد اعلام کرد :

دلیل منتفی شدن وعده عرضه اولیه/ بورس با برنامه های رئیس جدید متعادل می شود

وزیر اقتصاد با اعلام دلیل عدم تحقق وعده عرضه اولیه شرکت ۱.۵ هزار میلیارد تومانی در فردا، گفت: رئیس جدید بورس برنامه گسترده‌ای داده که انتظار می رود بارارسهام هرچه سریع‌تر متعادل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در آخرین جلسه دولت و بخش خصوصی درباره بازار سرمایه اظهار نظر  کرد و گفت: در برابر تامین مالی ۲۶۵ هزار میلیارد تومانی سال گذشته در بورس ، طی ۱۰ ماه گذشته حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی شد و انتظار می رود سال آینده از طریق دو بازار سرمایه و پول به هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برسد .

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی و کرونا ، آثاری را به همراه داشت اما مهم این است که با همراهی سه قوا  و بخش خصوصی ، فشار و رنج کاهش یافت و برآوردها نشان از بهبود رشد اقتصادی دارد. همچنین سرمایه گذاری خارجی با  وجود همه مشکلات مناسب بود و سال آینده نیز جهش قابل توجهی خواهد داشت .

این وزیر کهه اوضاع بحرانی بورس با انتقادات عدیده و احتمال استیضاح در مجلس روبرو شده ، افزود: از همه ابزارهای مالی اوراق متنوع استفاده می‌شود و رئیس جدید بورس برنامه گسترده‌ای داده که انتظار می رود بورس هرچه سریع‌تر متعادل شود و با وجود مشکلات سال جاری بازار سرمایه ، سال آینده تامین مالی قابل توجهی محقق شود.

دژپسند در برابر این سوال که با توجه بی اعتمادی مردم به بورس ، چگونه انتظار افزایش تامین مالی در سال آینده دارد ، پاسخ داد: برنامه جامع و کاملی برای مدیریت بازار وجود دارد و فرهنگ‌سازی روش غیرمستقیم توسعه خواهد یافت . همچنین با عادی شدن شرایط و حذف حاشیه ها و مسائل روانی ، عرضه اولیه‌ها زیادی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد : دیر یا زود این مهم محقق خواهد شد و تحلیل‌های دو هفته اخیر فعالان نشان می‌دهد بازار سرمایه در حال عبور از عدم تعادل است. سود آوری 9 ماه سال جاری شرکت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده که بدان معنا است نباید فقط به افزایش قیمت سهام توجه شود. بلکه سود سهام ، نقش مهمتری دارد که فعالان حرفه‌ای به آن توجه می‌کنند.

دژپسند با اعلام که نگاه سرمایه گذاری در عرضه های اولیه باید بلند مدت باشد ، درباره وعده چند روز گذشته مبنی بر عرضه اولیه شرکت 1.5 هزار میلیارد تومانی در چهارشنبه این هفته هم گفت : این وعده را به صورت مشروط اعلام کرده بودم . لذا زمان آن بستگی به شرایط بازار دارد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مهران | ساعت ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
0
پاسخ
اقای دژپسند تا زمان داری.استفائ کن
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ