کد خبر: ۱۶۴۶۵۰
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵

زبان P/E وزیر با سهامداران و عدم مدیریت شاخص/ شرط عرضه اولیه سرخابی ها

زبان P/E وزیر با سهامداران و عدم مدیریت شاخص/ شرط عرضه اولیه سرخابی ها

وزیر اقتصاد با اعلام شرط عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس ، گفت: با زبان P/E و افزایش ۳ برابری سود شرکت ها حرف می زنم و شاخص بورس تحت مدیریت وزارت اقتصاد نیست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند که طی هفته های اخیر به دلیل اوضاع وخیم بورس و اعتراض سهامداران به ریزش قیمت ها و شاخص با فشار زیاد و احتمال استیضاح در مجلس مواجه شده ، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت ، گفت: از همان اول و همیشه که درباره ترجیح بازار سهام نسبت به سایر بازارها مانند بازار ارز و سکه سخن می گفتم در ادامه هم اعلام می کردم جنس بازار سرمایه متفاوت و همراه محاسبات عقلانی و همراه با ریسک است که سرمایه گذاران برای ورود به این بازار باید این نکات را لحاظ می کردند .

وی ادامه داد: نکته دوم این است که هر فردی که وارد بازار سرمایه می شود به طور ذاتی ، چشم به سود دارد. بنابراین یکی از شاخص های مورد تحلیل در سهام شرکت ها ، نسبت به P/E است که طبق آمار 9 ماهه ، سود شرکت های بورسی نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است . با این زبان ، حرف می زنیم اما ممکن است شرایط شاخص ، متفاوت باشد که تحت مدیریت وزارت اقتصاد و ... نیست .

این وزیر افزود: اما در حوزه ایی که بورس تحت مدیریت است، خوشبختانه اقداماتی انجام شده است . به طور مثال در ابتدای سال جاری تعداد بازارگردان‌ها  175 مورد بودند که به بیش از 530 بازارگردان رسیده که نشان از پویایی بازار سرمایه دارد. این وضعیت برای ابزارهایی مانند اوراق تبعی و اسناد خزانه و... هم تکرار شده و اگر مدیریت پیرامونی هم صورت گیرد ، نگرانی ها از آینده بورس برطرف می شود.

دژپسند خاطر نشان کرد: اعلام اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود بین بانکی به 18 درصد ، نیز علامت مثبتی به بازار می‌دهد .

وی درباره علت تغییر رئیس سازمان بورس هم توضیح داد: قالیباف اصل از مدت زمان قبل تر تقاضای استعفا داشت و به همین علت دهقان به این سمت منصوب شد که در آینده نزدیک با برگزاری نشست خبری ، برنامه‌ها را اعلام خواهد کرد. 

به گفته دژپسند ، همه مقدمات عرضه اولیه سهام دو باشگاه‌ استقلال و پرسپولیس فراهم شده و در اولین فرصت و به شرط ثبات بازار ، انجام خواهد شد

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» حامد | ساعت ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
پاسخ
متاسفم فقط
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ