کد خبر: ۱۶۴۷۲۹
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸

امید به لغو قیمت گذارى دستورى فولاد با تعامل وزارت صنعت/ درخواست از شرکتها
رییس سازمان بورس اعلام کرد:

امید به لغو قیمت گذارى دستورى فولاد با تعامل وزارت صنعت/ درخواست از شرکتها

رییس سازمان بورس با تاکید بر دفاع مدیران صنعت فولاد از حقوق سهامداران عدالت از لغو قیمت گذارى دستورى فولاد با تعامل وزارت صنعت خبر داد و خواستار شفاف سازی شرکت ها شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی در نشست با مدیران فولادی گفت: مدیران صنعت فولاد وکیل میلیون ها سهامدار عدالت هستند و باید از حقوق آنها دفاع کنند که خوشبختانه این اراده و رویکرد اکنون برقرار شده است. تقریبا ٩٠ درصد جمعیت بطور مستقیم و غیرمستقیم با سهام عدالت در ارتباط هستند و قطعا باید از منافع آنها دفاع  کرد.

وی افزود: به عنوان متولیان بازار سرمایه، خواستار شفاف سازی افق های پیش روی تولید و توسعه شرکت های تولیدی هستیم تا ارزندگی شرکت های فولادی برای سهامداران نمایان شود. بررسی ها بیانگر آن است شکوفایی در صنعت فولاد با توجه به وجود ذخایر و ساختارها حتمی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بورس کالا در ماهیت یک پلتفرم معاملات است، ادامه داد: این بستر معاملات تعیین کننده قیمت نیست بلکه مکانی را فراهم کرده که قیمت ها براساس عرضه و تفاضا کشف شود .بنابراین هر گونه اعمال دستوری قیمت در بورس کالا، انحراف قیمت و ضربه زدن به اقتصاد است. هر گونه دخالت در قیمت کالاها از جمله فولاد در بورس، شفافیت را کاهش می دهد و عدالت را نقض می کند. از این رو سازمان بورس طبق قانون، اجازه قیمت گذاری دستوری را نمی دهد که خوشبختانه تعامل بسیار مطلوبی با وزارت صنعت و شخص وزیر ایجاد شده است.

دهقان دهنوی افزود: هفته گذشته با معاون جدید معدنی وزیر به مجلس رفتیم و مسیری روشن و اتفاق های مثبتی در حوزه فولاد در حال تحقق است. چشم انداز بازار فولاد بسیار درخشان است . بنابراین به همت تلاش های زیادی که در دست اجرا است،تمام اقدامات انجام خواهد شد تا تمام زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ