کد خبر: ۱۶۴۷۴
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۸/۱۶

۳ حوزه مورد توافق اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران
رئیس پارلمان اتحادیه اروپا خبر داد:

۳ حوزه مورد توافق اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا ۳ حوزه مورد توافق این اتحادیه برای همکاری با ایران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان دیدار رئیس پارلمان اتحادیه اروپا با رئیس اتاق بازرگانی ایران ، محسن جلال پور گفت: پارلمان بخش خصوصی ایران به شرایط آینده و وظایف سنگین برای توسعه اقتصادی واقف است و با برنامه ریزی جامع سعی در تدوین برنامه ها برای تحقق اهداف اقتصادی دارد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و شرایط امن ایران در بین کشورهای منطقه افزود: برای افزایش سرمایه گذاری ها و انجام کارهای مشترک ایران موقعیت مناسبی دارد. بر این باوریم که اگر ناامنی کشورهای همسایه در سال های آینده نیز به همین روال ادامه پیدا کند، ایران می تواند بعنوان یک هاب برای تامین کالاهای مصرفی و مورد نیاز آنها نقش بسیار مهمی را ایفا نماید؛ و  نه تنها بازار داخلی ایران بلکه دسترسی به همسایگان و کشورهای حوزه سی آی اس که جمعیتی بالغ بر 700 میلیون را در خود جای داده است می تواند به عنوان نقاط قوت همکاری با ایران مدنظر قرار گیرد.

وی به اهمیت بخش خصوصی در دوره جدید و برنامه ریزی برای توسعه این بخش ها اشاره کرد و افزود: برخی از مشکلات داخلی از طریق اتاق ایران با دولت در حال بررسی،  و ارائه برنامه برای پر رنگتر شدن نقش بخش خصوصی در جریان است. قوانین روابط کارگری و رفاه اجتماعی و پیگیری مطالبات بخش های خصوصی و تسهیل امور تجاری همواره صورت می پذیرد ولی در برخی از موارد نیاز به همکاری های بین المللی داریم.

جلال پورگفت: همکاری در زمینه های زیست محیطی بین ایران، کشورهای منطقه و حمایت اتحادیه اروپا را بسیار مهم خاطر نشان کرد و گفت: مشکلاتی نظیر ریزگردها و کمبود آب که با آینده مردم منطقه ارتباط مستقیم دارد، همکاری جدی بین کشورهای همسایه را می طلبد. دریاچه ارومیه سرمشقی خوبی بود که آینده تصمیم های توسعه کشور را با درنظر گرفتن جوانب زیست محیطی به انجام برسانیم.

جلال پور تصریح کرد: اتاق ایران آماده همکاری در زمینه های زیست محیطی، مسئولیت اجتماعی و اجرایی کردن قوانین بین امللی با اتاق های کشورهای همسایه است تا مشکلات و موانع موجود را با ارائه راهکار و استفاده از تجربیات کشورهای اتحادیه اروپا به اجرا برساند.

3 موضوع مورد توافق اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری در ایران

در ادامه مارتین شولتز انجام دیدار ها در این زمان را شانس بزرگ برای اتحادیه اروپا و ایران عنوان کرد و گفت: مذاکرات طولانی مدت بین طرف های مختلف که در سالیان متوالی به انجام رسید منجر به حصول نتیجه گردید و فاز اجرایی پیش رو برای طرفین بسیار مهم و تعیین کننده است.

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا مرحله اجرایی شدن برجام را برای طرفین بسیار مهم خاطر نشان کرد و گفت: شرایط اخیر نشان داد که فعالان اقتصادی وابستگی زیادی به مسائل سیاسی دارند و هدف من از این سفر فراهم آوردن چارچوبی امن برای مستحکم تر کردن زیربنای روابط پایدار اقتصادی است.

وی افزود: مشکلات و موانع بسیاری را باید پشت سر بگذاریم و بستر های مختلف سیاسی را برای حضور بیشتر فعالان اقتصادی فراهم آوریم تا در شرایطی عاری از تحریم شاهد بهبود ارتباط بین بخش های اقتصادی باشیم. با بیان اینکه در دیدار با هیئت های اروپایی که از ایران بازگشته اند سه موضوع برای فعالیت در ایران مورد تاکید قرار گرفت، گفت: این موارد شامل امکان انتقال تکنولوژی، همکاری‌های مشترک درانجام کارهای فنی و توسعه زیربنایی و استفاده از فرصت‌های جغرافیایی ایران برای سرمایه گذاری مشترک، در منطقه است.

وی نقش اتاق ایران در تصمیم گیری های مربوط به بخش خصوصی را بسیار ارزنده خاطرنشان کرد و گفت: آشکار است که اتاق می تواند توصیه نماید که چارچوب های حقوقی قابل اتکا برای امنیت سرمایه گذاری خارجی فراهم شود و با تاثیر گذاری در جوامع حقوقی، ابعاد بین المللی این موضوع را مورد توجه قرار دهد. برای انجام کارهای پایدار و قابل اتکا نیازمند ارتباط بانکی و مالی بین ایران و بخش های پولی و بانکی بین المللی هستیم و در نظر داریم که به راهکاری جامع و بادوام برای رسیدن به تحقق اهداف و مواضع طرفین برسیم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ