کد خبر: ۱۶۴۷۵۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹

افتتاح خط تمام اتوماتیک تولید ماسک N۹۵ با سرمایه‌‌گذاری فولاد مبارکه

افتتاح خط تمام اتوماتیک تولید ماسک N۹۵ با سرمایه‌‌گذاری فولاد مبارکه

خط تمام اتوماتیک تولید ماسک N۹۵ با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه و همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با ظرفیت ۶۰ هزار ماسک در ۲۴ ساعت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خط تمام اتوماتیک تولید ماسک N۹۵ با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه و همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با ظرفیت ۶۰ هزار ماسک در ۲۴ ساعت به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در این مراسم با اشاره به اهداف فولاد مبارکه از مشارکت در این پروژه گفت: این شرکت به‌‌منظور عمل به مسئولیت‌ های اجتماعی، حمایت از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها را در دستور کار قرار داده و معتقد است با تکیه بر دانش و تخصص کاملا بومی می‌توان به دستاوردهای ارزشمندی دست یافت که بومی‌سازی و تولید ماسک پیشرفتۀ N95 نمونۀ بارز این رویکرد موفقیت‌آمیز است.

وی اجرای این پروژه را نشان از واقف بودن بخش صنعت و دانشگاه به مسئولیت‌های اجتماعی ارزیابی کرد و افزود: فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان در یک کار مشترک موفق به اجرای پروژه‌ای شده‌اند که نتیجۀ آن تولید ۶۰ هزار ماسک در هر شبانه‌روز با کیفیت بالا بوده است. در شرایط تحریم اقتصادی برای رشد و توسعۀ مناسب، ملزم به استفاده از ظرفیت جامعۀ علمی کشوریم و بنا داریم در ادامه نیز مصمم‌تر از قبل در این مسیر حرکت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به حضور فرهیختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش‌های مختلف فولاد مبارکه ادامه داد: ارتباط بسیار مناسبی میان بخش‌های تحقیقاتی مجموعۀ فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برقرار است و به دستاوردهای خوبی هم منتج شده است.

عظیمیان با اشاره به اهمیت استفادۀ حداکثری از ظرفیت‌های دانش روز در صنعت تصریح کرد: فولاد مبارکه برای حفظ سهم 50 درصدی در تولید فولاد و تولید محصول با فناوری و علم روز دنیا، خود را ملزم به استفاده از نسل چهارم فناوری می‌داند چراکه صنایع بزرگ به ورق‌های فولادی با ویژگی‌های متفاوتی همچون استحکام و انعطاف‌پذیری زیاد و وزن سبک نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه ایران به‌ویژه فولاد مبارکه در تولید فولاد از دنیا عقب نیست اما در تنوع محصولات کمی از سایر کشورها عقب مانده، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم این عقب‌افتادگی را جبران کنیم باید با مراکز علمی و دانشگاهی ارتباط نزدیک و کاملی داشته باشیم. مجموعۀ فعالیت‌های فولاد مبارکه برای مبارزه با بیماری کرونا بی‌نظیر است و تاکنون در زمینۀ مساعدت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای خرید تجهیزات پزشکی بیش از 100 میلیارد تومان کمک کرده درحالی‌که هیچ شرکتی در ایران به 10 درصد از این مبلغ هم نرسیده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ