کد خبر: ۱۶۴۷۷۰
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰

ایران تا چند ماه‌ آینده قطب واکسن جهان می‌شود / دو اصل خرید واکسن
وزیر بهداشت:

ایران تا چند ماه‌ آینده قطب واکسن جهان می‌شود / دو اصل خرید واکسن

وزیر بهداشت با اعلام اینکه ایران تا چند ماه‌ آینده با تکیه بر دانش بومی یکی از قطب‌های مهم جهان در واکسن‌سازی می شود از آغاز واکسیناسیون کادر درمانی و دو اصل خرید واکسن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سعید نمکی در مراسم رونمایی از آزمایش بالینی واکسن کرونای موسسه سرم و واکسن‌سازی رازی ، درباره آخرین وضعیت تولید واکسن ایرانی گفت : 30 سال پیش انستیتو پاستور و رازی تنها تولید کننده واکسن در آسیا بودند و در آینده نزدیک با تکیه بر دانش بومی یکی از قطب‌های مهم جهان در واکسن‌سازی خواهند شد و بهترین واکسن‌های دنیا را خواهیم داشت.

وی افزود: گروه‌های مختلفی با پلتفرم‌های مختلف کار واکسن کرونا را شروع کردند و مجموعه برکت با موفقیت در حال ورود به مرحله دوم آزمایش بالینی است.

این مقام مسئول ادامه داد: سه شنبه هفته جاری واکسیناسیون اولین گروه هدف یعنی کادر درمان شاغل در آی‌سی‌یو آغاز و سپس بیماران خاص و سالمندان واکسینه خواهند شد.

نمکی گفت: دو اصل برای خرید واکسن رعایت شد. اول اینکه واکسن باید مرحله سوم آزمایش بالینی را گذرانده باشد و دوم حتما باید حداقل 5 یا 6 کشور معتبر آن را ثبت و تزریق را شروع کرده باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ