کد خبر: ۱۶۴۷۹۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰

فولاد مبارکه شرکتی بزرگ و تأثیرگذار در اقتصاد است/ همکاری با خارجی ها
رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل:

فولاد مبارکه شرکتی بزرگ و تأثیرگذار در اقتصاد است/ همکاری با خارجی ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن اعلام همکاری شرکت بین‌المللی ایریسا، دانیلی و دو شرکت خارجی با "فولاد" این شرکت را بزرگ و تأثیرگذار در اقتصاد دانستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هفتمین همایش استیل پرایس با موضوع نوآوری در تولید و فروش با حضور اردشیر سعدمحمدی سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، وجیه‌الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و جمعی از دیگر مدیران عامل شرکت‌های فولادساز در هتل المپیک تهران برگزار شد.

وجیه‌الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیۀ این همایش دربارۀ تحریم فولاد مبارکه و مدیرعامل این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: تا به امروز بسیاری از شخصیت‌ها مورد تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند با این‌حال اصل موضوع اینجا است که فولاد مبارکه را شرکتی بزرگ و تأثیرگذار در اقتصاد می‌دانیم. بطور قطع به دنبال آنیم که شرکت فولاد مبارکه از کار و تلاش در حوزۀ صنعت و تأثیرگذاری اقتصادی فاصله نگیرد.

کاهش هزینه‌های تولید به یک‌ ششم با کمک نسل چهارم فناوری

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز درخصوص اهمیت بکارگیری نسل چهارم فناوری در صنعت فولاد گفت: امروزه با پدیده‌های نوظهور و شگفت‌ انگیزی روبرو هستیم که در تمامی ابعاد زندگی مردم جهان تأثیرقابل‌توجهی گذاشته است. استرالیا که در گذشته سنگ‌آهن را با کشتی‌های ۶۰ و ۷۰ هزار تنی صادر می‌کرد، امروز با کشتی‌های ۶۰۰ هزار تنی، هزینۀ ارسال سنگ‌آهن را به ۴ دلار رسانده است اما در ایران برای انتقال سنگ‌آهن از بافق به بندرعباس همچنان از فناوری دوم استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در ایران صنعت پتروشیمی به نسل چهارم ورود کرده است. امروز در جهان با انقلاب صنعتی چهارم روبرو هستیم و باشگاه فانوس دریایی نیز برای این موضوع ایجاد شده است. اکنون بیش از بیست شرکت بزرگ به عضویت این باشگاه درآمده‌اند و در حوزۀ فولاد نیز شرکت پوسکو کرۀ جنوبی، تاتای هند و یک شرکت اروپایی در آن عضو شده‌اند. این امر نشان می‌دهد باید هوشیار باشیم و برای عضویت در این باشگاه تلاش کنیم. فولاد مبارکه در این زمینه طرح تحول دیجیتال را در دستور کار قرار داده که از نسل چهارم دیجیتال است.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح تحول دیجیتال از ۵ مرداد ۹۹ شروع شد و هدف غایی ادارۀ فولاد مبارکه بصورت هوشمند است به‌طوری‌که تمام بخش‌های تولید، فروش، مالی و بازرگانی تا تحویل کالا، از صفر تا صد هوشمند شود. با کمک نسل چهارم فناوری، هزینۀ مالی و یا تسهیلات بانکی به یک‌ ششم خواهد رسید. اگر بتوانیم به هدف هوشمندسازی فولاد مبارکه دست یابیم، سود فوق‌العاده‌ای بدست خواهیم آورد اما اگر به نسل چهارم مجهز نشویم در سال‌های آینده بازار ورق را از دست خواهیم داد زیرا صنایع خودروسازی نیازمند ورق‌های سبک و ایمن‌تر است که آن را تولید نمی‌کنیم.

عظیمیان عنوان کرد: تاکنون ۴۰۰ پروژۀ کوچک و بزرگ در اختیار شرکت‌های استارت آپی قرار داده شده است. از مردادماه تاکنون دو رخداد برای طرح تحول دیجیتال برگزار و ۴۰۰ پروژۀ کوچک و بزرگ در اختیار شرکت‌های استارت‌آپی قرار داده شده و تا پایان سال نیز ۱۰۰ پروژۀ دیگر را در اختیار این جوانان قرار خواهیم داد.

وی از همکاری شرکت بین‌المللی ایریسا، دانیلی و دو شرکت خارجی دیگر با فولاد مبارکه در این زمینه خبر داد و ابراز امیدواری کرد فولاد مبارکه نیز بتواند به‌عنوان یکی از اعضای باشگاه فانوس دریایی پذیرفته شود. علاوه‌بر اقدامات فوق، قراردادی با دانشگاه اصفهان بسته شده و در حال حاضر حدود ۱۵۰ مدیر در زمینۀ طرح تحول دیجیتال آموزش می‌بینند.  امید می رود نگاه جدید فولاد مبارکه در زمینۀ طرح تحول دیجیتال و حرکت به سمت هوشمندسازی برای همۀ شرکت‌ها الگو شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ