کد خبر: ۱۶۴۸۲۳
۱۳:۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰

ایران پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا می‌ کند و به میانجی نیاز ندارد
سخنگوی وزارت خارجه :

ایران پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا می‌ کند و به میانجی نیاز ندارد

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه پروتکل الحاقی داوطلبانه اجرا می‌ شود ، گفت: در صورت پایبندی آمریکا و اروپا ، گام های کاهشی ایران قابل بازگشت است و به میانجی نیاز ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعیدخطیب زاده در نشست خبری با اشاره به اینکه برجام به میانجی‌گری نیازی ندارد، گفت: اخیرا امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای میانجی‌گری ایران و آمریکا اعلام آمادگی کرده اما مذاکرات انجام شده و اروپا به عنوان ناقض توافق باید به تعهدات برگردد.

وی افزود: ایران موضوع پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجرا کرده و عضو آن نیست که بخواهد خارج شود . توقف برخی نظارت‌های فراپادمانی در صورتی که طرف های مقابل تا مهلت مشخص شده به تعهدات باز نگردند در چارچوب برجام است و هر کدام از گام های کاهش تعهدات برجامی را به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده‌ایم و راستی آزمایی شده است.

خطیب زاده ادامه داد: اگر 3 اسفند ایران نظارت‌های فراپادمانی را متوقف کند اما آمریکا به تعهدات برگردد، دوباره اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط ایران قابل انجام است.این به انتخاب آمریکا و اروپا بستگی دارد کدام گام‌ برداشته شود واگر بخواهند رفتار عاقلانه ای در پیش گیرند از آن استقبال می کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ