کد خبر: ۱۶۴۸۶۸
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲

ذوب آهن تنها تولید کننده فولاد بدون یارانه انرژی/ دو آمار ۱۰ ماهه
مدیرعامل هلدینگ صدرتامین مطرح کرد:

ذوب آهن تنها تولید کننده فولاد بدون یارانه انرژی/ دو آمار ۱۰ ماهه

مدیرعامل صدرتامین با اشاره به آمار تولید و فروش ۱۰ ماهه هلدینگ و ذوب آهن گفت: این شرکت تنها تولید کننده موفق فولاد بدون دریافت یارانه انرژی و تنها تولید کننده ریل غرب آسیا بشمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا سلیمانی در نشستی خبری با بیان اینکه صدر تامین هلدینگ معدنی و صنایع معدنی شستا است و 100 درصد سهام به تامین اجتماعی تعلق دارد، گفت: این مجموعه 24 شرکت دارد و بصورت تخصصی در زمینه معدن فعالیت می کند . تولید مجموعه شرکت ها به جزء ذوب آهن حدود 1.5 میلیون تن بوده که رشد 6 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: ذوب آهن نیز در ده ماه سال جاری حدود دو میلیون و 48 هزار تن فولاد خام تولید کرده که نسبت به همین مدت در سال گذشته رشد مناسبی را شاهد بوده و در سال آینده با راه اندازی کوره بلند شماره یک ، جهش تولید چشمگیری را شاهد است. فروش در این مدت به غیر از ذوب آهن، 5.2 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه قبل با 2.76 هزار میلیارد تومان، رشد 90 درصدی را تجربه کرده و فروش ذوب آهن نیز از 8.6 به 15.1 هزار میلیارد تومان رسیده که رشد حدود 76 درصدی را نشان می دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: سود مجموعه غیر از ذوب آهن به 1.72 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به 9 ماه سال گذشته با 741 میلیارد تومان با رشد 132 درصدی روبرو شده است. این شاخص ها نشان می دهد با وجود چالش های مختلف تولید، فروش و سود را در مجموعه شرکت های زیر مجموعه هلدینگ صدرتامین شاهد بودیم.

سلیمانی عنوان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای تاصیکو اکتشاف معدن طلا در سیستان و بلوچستان بود که با ذخیره خوب و بعد از پنج سال در یک استان مرزی گواهی کشف آن اخذ شد و کارخانه فرآوری را نیز در دست اقدام دارد. سهام شرکت زغال سنگ پروده طبس نیز روز چهارشنبه گذشته در فرابورس عرضه شد که محصول زغال این شرکت خوراک باتری های کک سازی ذوب آهن را تامین می کند و به محصولات دارای ارزش افزوده بالا تبدیل می شود.

به گفته وی،  ذوب آهن طلایه دار صنعت ایران است و با همت تلاشگران این کارخانه ، محصولات ساختمانی و صنعتی همچون ریل تامین می شود و در کنار این موضوع مدیران و مهندسین این شرکت در ساخت سایر صنایع فولادی نقشی ماندگار داشته و دارند. ذوب آهن متولی اکتشافات معدنی در ایران بوده اما به دلیل سیاست گذاری های نادرست ، معادن از کارخانه جدا شدند و اکنون زنجیره تولید با مشکل مواجه شده است. ذوب آهن به عنوان یک برند جهانی با شرایط مشابه سایر شرکت های دنیا در حال فعالیت است و از هیچ گونه یارانه ای استفاده نمی کند. این شرکت در سال جاری تنها تولید کننده فولاد بود که بدون یارانه انرژی موفقیت های مهمی حاصل کرد و اکنون نیز تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا بشمار می رود.  

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ