کد خبر: ۱۶۴۸۷۲
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱

نخستین تزریق واکسن روسی در ایران انجام شد / آمادگی و تعجب روحانی !

نخستین تزریق واکسن روسی در ایران انجام شد / آمادگی و تعجب روحانی !

نخستین تزریق واکسن روسی کرونا ، امروز در ۶۳۶ بیمارستان سراسر ایران انجام شد که با اعلام آمادگی رئیس جمهور و تعجب وی از خارج نشینان همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق برنامه قبلی و بعد از ورود هزار دُز واکسن روسی موسوم به اسپوتنیک وی ، امروز تزریق در بیمارستان امام تهران و ۶۳۵ بیمارستان سراسر کشور شروع شد و قرار است با تزریق به کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه‌ بیمارستان‌ها ، افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری های زمینه ای و تا پوشش ۷۰ درصدی گروه های هدف ادامه یابد .

براساس این گزارش، پارسا نمکی فرزند وزیر بهداشت ، نخستین فرد دریافت کننده این واکسن بود که طبق نتایج مرحله آخر آزمایش انسانی ، بی‌خطر و با اثربخشی ۹۱.۶ درصدی است. دو متخصص بیهوشی و پرستار بخش آی سی یو هم ، حاضر به تزریق واکسن روسی شدند .

نمکی بعد از تزریق هم گفت: به عنوان عضوی از خانواده بهداشت ، می خواستم سهمی در روند مقابله با کرونا داشته باشم و دین اعتماد بخشی به مردم به گردن نباشد . پدر مایل بود که اولین باشد اما با اصرارم ، تغییر نظر داد. اگر این واکسن مشکلی داشت، پدرم اجازه تزریق نمی‌داد .

وزیر بهداشت هم گفت : با تزریق واکسن به فرزند ، ثابت شد که خون‌ ما سرخ‌تر از دیگران نیست .

در این میان حسن روحانی با ابراز خوشحالی از این رویداد ، گفت: اینکه فرزند وزیر بهداشت ، اولین نفر دریافت کننده واکسن بوده ، پیامی است به مردم که همه مسئولان بدون استثنا با استفاده از این واکسن، آماده اعتمادسازی هستند. حتی شب گذشته اعلام کردم که آماده ام اولین فردی باشم که واکسن را می کند تا مردم بدانند اگر موردی اعلام می شود به آن ایمان داریم.

وی ادامه داد: از اکنون تعجب می کنم که این خارج نشینان بعد از آنکه اعلام کردند واکسیناسیون در ایران شروع نشده ، چه خواهند داشت تا بهانه داشته باشند و بلند فریاد بزنند.  

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ