کد خبر: ۱۶۴۸۸۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲

سهم ۱۰ درصدی ایران از تجارت بانکرینگ خلیج فارس و کانون جدید سوخت رسانی
مشاور طرح های پتروشیمی قشم خبر داد:

سهم ۱۰ درصدی ایران از تجارت بانکرینگ خلیج فارس و کانون جدید سوخت رسانی

مشاور طرح های پتروشیمی قشم با اشاره به سهم ۱۰ درصدی ایران از تجارت بانکرینگ خلیج فارس از مصوبات مجلس و دولت برای تبدیل به کانون جدید سوخت رسانی به کشتی ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدجواد دهقانی در سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم در حوزه پتروشیمی با اعلام اینکه طبق مصوبات مجلس و دولت، قشم به عنوان هاب بانکرینگ ایران در خلیج فارس انتخاب شده،گفت: این شرکت از ظرفیت عرضه سالانه ۱.۵ میلیون تن سوخت برخوردار است. باید سهم بانکرینگ ایران در خلیج فارس به ۱۰ میلیون تن معادل ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد که با سهم ۱۰ درصدی کنونی از برنامه‌های توسعه این بازار عقب هستیم.

وی افزود: طبق آخرین آمار،گردش مالی بازار و صنعت بانکرینگ جهان تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به حدود ۲۱۰ میلیارد دلار رسیده که سنگاپور،امارات و آمریکا سهم 35 درصدی از این بازار را در اختیار دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار فروند انواع کشتی و نفتکش از تنگه هرمز عبور می کنند. حجم و ارزش بازار و صنعت بانکرینگ در خلیج فارس ۱۵ میلیارد دلار در سال است و به طور متوسط سالانه ۲۲ میلیون تن سوخت از مراکز بانکرینگ به کشتی ها و شناورها تحویل می شود.

دهقانی گفت: بندر فجیره امارات ۸۵ درصد این بازار را در اختیار دارد. در حالی که حدود ۸۰ درصد سوخت مورد نیاز این بندر توسط ایران تامین می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ