کد خبر: ۱۶۵۰۱۸
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷

گزارش همتی از تهیه و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول ایران

گزارش همتی از تهیه و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول ایران

رییس کل بانک‌ مرکزی با اعلام بررسی روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف از تهیه و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول ایران خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در ادامه فعالیت رسانه ایی در فضای مجازی درباره رمز پول بانک مرکزی در توییتر اعلام کرد: د رسال های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک های مرکزی و رمز ارزها و رمز پول ها در جهان مطرح شده است. خصوصا نحوه تنظیم گری رمز ارزها و نسبت آنها با سیاست گذاری پولی و ارزی از مباحث پرچالش این حوزه است.

- طی دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست گذاری های اقتصادی جهان درباره رمز ارزها بارها تکرار شده و الگوی مواجهه با این پدیده با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.

- از جمله اهداف بانک های مرکزی مختلف، افزایش کنترل درخصوص انتقال اعتبار، بین المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است.

- بانک مرکزی ایران هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

- از همکاران در ادارات ذیربط بانک مرکزی خواسته ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم گیری ارائه کنند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست گذاری پولی فراهم آید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ