کد خبر: ۱۶۵۰۲۷
۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷

وزیر اطلاعات درباره اظهارنظر درباره فعالیت هسته‌ای به مجلس احضار شد

وزیر اطلاعات درباره اظهارنظر درباره فعالیت هسته‌ای به مجلس احضار شد

وزیر اطلاعات در پی اظهارات اخیر درباره فعالیت هسته‌ای ایران و ساخت سلاح اتمی در صورت اجبار به مجلس احضار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی خضریان نماینده مجلس با اعلام طرح سوال نمایندگان از وزیر اطلاعات به تسنیم گفت : با توجه به اظهارات محمود علوی در گفت‌وگوی ویژه خبری 20 بهمن شبکه دوم سیما مبنی بر احتمال نقض سیاست‌های کلی ایران و در مخالفت با فتوای مقام معظم رهبری درباره حرام بودن تولید سلاح هسته‌ای ، طرح سوال از وی تهیه شده است .

وی با بیان اینکه وزیر اطلاعات بعد از گذشت چند روز درصدد جبران اظهارات ، اقدامی نکرده، افزود: اظهارات علوی بر خلاف جایگاه سازمانی وزارت اطلاعات مبنی بر افزایش امنیت بوده و امنیت ملی را دچار مشکل کرده است. ضمن اینکه در حوزه سیاست خارجی هم ممکن است این اظهارات، مشکل ساز شود.

بر اساس این گزارش، علوی در مصاحبه ای تلویزیونی با اشاره به فتوای رهبر انقلاب درباره حرام بودن سلاح هسته‌ای گفته بود : اگر ایران ناچار شود به دنبال تولید سلاح هسته ای برود دیگران مقصر هستند.گرچه در شرایط عادی چنین قصد و برنامه‌ای ندارد. تحریم‌های ترامپ برای ملت ایران فشار‌های بسیاری ایجاد کرد اما برای صنعت هسته‌ای فرصت بود تا در جریان تحقیق و توسعه به دستاورد‌های بسیار بزرگی دست یابیم که باید به طور عملی آزمایش می‌شد و خروج آمریکا از برجام و کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران این فرصت را ایجاد کرد که دستاوردها را آزمایش کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ