کد خبر: ۱۶۵۰۸۰
۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸

ادامه پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه به پیمانکار چینی سپرده شد
معاون بهره‌برداری شرکت:

ادامه پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه به پیمانکار چینی سپرده شد

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه گفت: طرح نورد گرم ۲ که اقدامات اولیه آن از سال ۸۹ برای انتخاب پیمانکار انجام اما به دلیل تحریم‌ها در دو مرحله متوقف شد با پیمانکار چینی پیش خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مختار بخشیان گفت : فولاد مبارکه تنها شرکت در خاورمیانه است که تقریبا قادر به تولید تمام محصولات ویژه و به روز فولادی دنیا تا مرحله اسلب است.

وی افزود: اسلب 300، 250، 220، 200 میلیمتری در سبد فولاد مبارکه وجود دارد این تنوع محصول در حوزه اسلب کم‌نظیر است. در سطح جهان کمتر تولیدکننده‌ای وجود دارد که این میزان تنوع در محصولات وجود داشته باشد. این نوع تنوع در سایر ورق‌های فولادی وجود دارد در کنار آن نیز فولاد مبارکه در بخش پایین دستی مانند تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی فعال است و این امر باعث شده نام فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولید کننده آ‌هن اسفنجی در جهان بدرخشد.

این مقام مسئول درخصوص پروژه نورد گرم 2 توضیح داد: فولاد مانند تمام حوزه‌های دیگر طی سال‌ها توسعه زیادی روی محصولات صورت داده است. حرکت فولادسازان دنیا برای تولید ورق‌های عریض، سبک‌تر و با استحکام بالاتر است. فولاد مبارکه نیز تا مرحله اسلب سرمایه‌گذاری انجام داده و توان تولید هر گونه گرید فولادی میکروآلیاژی را تا مرحله اسلب دارد. متاسفانه تبدیل آن به ورق یک آرزو شده که طرح نورد گرم 2 در همین راستا تایید شده است. از سال 89 اقدامات اولیه برای انتخاب پیمانکار صورت گرفت ولی به دلیل تحریم‌ها در دو مرحله متوقف شد که امروز با پیمانکار چینی کار به سمت جلو پیش خواهد رفت.

بخشیان ادامه داد: اگر این طرح به بهره‌برداری برسد می‌توان گفت ایران حرف اول را در تولید فولادهای کیفی و روز دنیا می‌تواند بزندو از مسئولین انتظار می رود برای راه‌اندازی هر چه سریعتر این طرح کمک کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ