کد خبر: ۱۶۵۲۰۸
۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲

آخرین رقم مرکز آمار ایران از تورم : ۳۴.۲ درصد در بهمن

آخرین رقم مرکز آمار ایران از تورم : ۳۴.۲ درصد در بهمن

طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه دربهمن سال جاری به ٣٤.٢ درصد رسید که برای خانوار‌های شهری و روستایی ٣٤.١ و ٣٥.٠ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار ایران در آخرین رقم تورم اعلام کرد: نرخ تورم نقطه‌ای (درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل) در بهمن ٩٩ به ٤٨.٢ درصد رسیده است. یعنی خانوار‌ها به طور میانگین ٤٨.٢ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل برای خرید یک مجموعه کالا‌ و خدمات،هزینه کرده ­اند.

نرخ تورم نقطه‌ای بهمن ماه در مقایسه با ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش یافته و گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات با افزایش ٦.٩ درصدی به ٦٦.٨ و گروه کالا‌های غیر خوراکی و خدمات با کاهش ٠.٢ درصدی به ٣٩.٧ درصد رسیده که برای خانوار‌های شهری و روستایی با رشد ١.٧ و ٣.٨ درصدی به ٤٧.٢ و ٥٣.٦ درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم ماهانه هم با رشد ٠.٧درصدی به ٢.٥ درصد رسیده که برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و کالا‌های غیر خوراکی و خدمات  ٥.٢ و ١.١ درصد بوده که برای خانوار‌های شهری و روستایی با رشد ٠.٥ و ٣.٣ درصدی به ٢.٤ و ١.٦ درصد رسیده است.

همچنین نرخ تورم سالانه با افزایش ٢.٠ واحدی به ٣٤.٢ درصد رسیده که برای خانوار‌های شهری و روستایی با رشد ١.٩ و ٢.٥ درصدی به ٣٤.١ درصد و ٣٥.٠ درصد افزایش یافته است.
 
تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ