کد خبر: ۱۶۵۲۵
۱:۱ - ۱۳۹۴/۸/۱۹

دو بلوک ۱۷ و ۸۷ درصدی
به ارزش ۱۰۰۰ و ۱۰۹ میلیارد تومان:

دو بلوک ۱۷ و ۸۷ درصدی "شبندر و حفارس" واگذار می شوند

بلوک ۱۷ و ۸۷ درصدی دو شرکت بورسی پالایشگاه بندرعباس و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در نوبت عرضه و واگذاری از سوی سازمان خصوصی سازی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین برنامه های قطعی سازمان خصوصی سازی برای عرضه بلوکی سهام شرکت های بورسی با واگذاری بلوک 17 و 87 درصدی دو شرکت بورسی پالایشگاه بندرعباس و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و انتظار زمان اعلامی توسط مسئولان بورس همراه شده است.

به این ترتیب ، قرار شده 17 درصد معادل 2 میلیارد و 346 میلیون سهم "شبندر" به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه 5 درصد به شرط آنکه از 4 هزار و 294 ریال کمتر نباشد، به صورت 20 درصد نقد و باقی در 5 قسط روانه میز فروش شود.

ارزش این بلوک که به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش انجام خواهد شد بیش از هزار میلیارد تومان با سپرده حداقلی 30 میلیارد تومانی است و خریدار یا خریداران باید در 20 روز کاری نسبت به پرداخت 20 درصد وجه نقد اقدام کنند.

همچنین در پی عرضه بلوک ۸۷ درصدی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در 28 شهریور و انصراف بدون اعلام دلیل مشتری پر و پا قرص آن ، سازمان خصوصی سازی ﺑﻪ وﻛﺎﻟﺖ از شرکت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ دوﻟﺘﻲاﻳﺮان بار دیگر اقدام به این بلوک خواهد کرد.

این بلوک شامل 303 میلیون و 920 هزار سهم "حفارس"است که به قیمت امروز تابلوی بورس به اضافه 15 درصد به شرط آنکه از 3 هزار و 595 ریال کمتر نباشد، به صورت 20 درصد نقد و باقی در 5 قسط واگذار خواهد شد.

ارزش این بلوک مدیریتی هم بیش از 109 میلیارد تومان با سپرده 3.2 میلیارد تومانی تعیین شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ