کد خبر: ۱۶۵۳۵۸
۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۵

وعده وزیر خارجه آمریکا به تمدید و تقویت برجام و رفع نگرانی از رفتارهای ایران

وعده وزیر خارجه آمریکا به تمدید و تقویت برجام و رفع نگرانی از رفتارهای ایران

وزیر خارجه آمریکا کفت: با همکاری متحدان و شرکا، برجام تمدید و تقویت و نگرانی‌ رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه‌ و توسعه موشک‌های بالستیک برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آنتونی بلینکن در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد گفت:‌ آمریکا با همکاری متحدان و شرکای تلاش خواهد کرد برجام را تمدید و تقویت و نگرانی‌هایی چون رفتارهای بی‌ثبات‌کننده در منطقه‌ و توسعه موشک‌های بالستیک ایران برطرف شود. ایران هم باید توافق‌های پادمانی با آژانس بین‌المللی و تعهدات را رعایت کند.

وی همچنین در گفت وگو با بی‌بی‌سی اعلام کرد: آنچه در مذاکرات با متحدان اروپایی شکل گرفته این است که بار دیگر همه در یک سو قرار داشته و یک مسیر بسیار مهم را دنبال می‌کنند. سیاست فشار حداکثری هم نتایجی نداشت و اوضاع را بدتر کرد. به طوریکه ایران به زمانی کوتاه‌تر و چند ماهه برای دستیابی به مواد ساخت سلاح هسته‌ای نیاز دارد .

این مقام مسئول ادامه داد :علاوه بر این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه از طریق حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و متحدان‌ در دیگر نقاط ادامه دارد. پس مسئله بهتر نشده و بدتر شده است. بر همین اساس بایدن تاکید به دارد دیپلماسی بهترین راه برای رویارویی با این مسائل است.

بلینکن افزود: با این حال هیچ‌یک از اهرم‌های فشار آمریکا خذف نشده اند و تمام تحریم‌ها پا بر جا هستند و دست آمریکا حتی بالاتر است . چرا که بار دیگر در موضع مشترک با متحدان اروپایی قرار دارد که مخالف خروج آمریکا از برجام بودند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ