کد خبر: ۱۶۵۳۷۴
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۵

تصمیم مجلس به تشکیل کارگروه راستی آزمایی رصد توقف پروتکل الحاقی
رئیس کمیته روابط خارجی اعلام کرد :

تصمیم مجلس به تشکیل کارگروه راستی آزمایی رصد توقف پروتکل الحاقی

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس از تشکیل کارگروهی برای راستی آزمایی توقف پروتکل الحاقی و نظارت بر روند اجرای کامل قانون لغو تحریم ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس گلرو با اشاره به توافق دولت و آژانس بین المللی انرژی اتمی و تصمیم مجلس به خانه ملت گفت: کمیسیون امنیت ملی در این راستا جلسه‌ای برگزار کرد و مقرر شد، کارگروه راستی آزمایی برای نظارت بر روند اجرای کامل قانون لغو تحریم ها تشکیل شود.

وی افزود: آنچه مقام معظم رهبری در ارتباط با اختلاف دولت و مجلس در رابطه با توافق اخیر با آژانس فرمودند، روشن بوده و فصل الخطاب است. مجلس این فرمایشات را به طور کامل مورد نظر قرار می‌دهد و اجرا می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس بر ضرورت توقف پروتکل الحاقی بدون هیچ شبهه و ابهامی تاکید داشتند. توافق روز گذشته شامل چند بند است که باید روشن شود. چراکه آنچه توافق شده، اجرای ناقص قانون اقدام راهبردی مجلس است.

گلرو گفت: موضوع ناظران و بازرسان آژانس از نظر تعداد و سطح بازرسی و دسترسی به اماکن بر اساس پروتکل الحاقی که به طور موقت پذیرفتیم، طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باید متوقف و همه تعهدات اجرا شود. آژانس و اروپایی‌ها این توافق را به عنوان تنفس 3 ماهه تلقی کرده اند اما مجلس تاکید دارد پروتکل الحاقی با تمام الزامات آن به صورت کامل متوقف شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ