کد خبر: ۱۶۵۴۲۱
۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۶

واکنش انگلیس ، فرانسه و آلمان به تصمیم ایران در توقف اجرای پروتکل الحاقی

واکنش انگلیس ، فرانسه و آلمان به تصمیم ایران در توقف اجرای پروتکل الحاقی

وزرای خارجه انگلیس،فرانسه و آلمان با ابراز نگرانی از اقدام ایران در توقف اجرای پروتکل الحاقی آن را خطرناک و ناقض برجام اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دومینیک راب، ژان لودریان و هایکو ماس در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کردند: تروئیکای اروپایی از اینکه ایران اجرای پروتکل الحاقی و شفافیت در اقدامات برجامی را تعلیق کرده،نگران است. چراکه به معنای نقض هرچه بیشتر تعهدات است و نظارت‌های پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

این اقدام همچنین توانایی آژانس درنظارت،راستی‌آزمایی وگزارش‌دهی برنامه هسته‌ای ایران، طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را محدود می‌کند. از ایران می‌خواهیم همه اقداماتی که شفافیت را کاهش می‌دهد، متوقف و همکاری کامل و به‌موقع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تضمین کند.

بر اساس این گزارش،مقامات ایرانی بارها به طرف‌های برجام هشدار داده‌ بودند در صورت عمل نکردن به تعهدات،روند اقدامات کاهشی ایران ادامه خواهد یافت.توقف اجرای پروتکل الحاقی در پاسخ به کوتاهی‌های مکرر طرف‌های اروپایی در عمل به تعهدات هسته ای انجام شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ