کد خبر: ۱۶۵۴۲۲
۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۶

توضیحات همتی درباره لوایح FATF، معاملات سامانه نیما ، خرید واکسن از هند و ...

توضیحات همتی درباره لوایح FATF، معاملات سامانه نیما ، خرید واکسن از هند و ...

رییس بانک مرکزی ضمن اشاره به معاملات سامانه نیما طی ماه گذشته، میزان تسهیلات پرداختی و سپرده ها و تخصیص ارز برای خرید واکسن از هند از ضرورت پیوستن به کنوانسیون های FATF خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی طی یادداشتی در اینستاگرام اعلام کرد: امروز هم به اتفاق وزرای ذیربط در دومین جلسه مشترک کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت درخصوص مباحث FATF شرکت کردیم. در پاسخ به سوالاتی که مطرح شد، مطالب مهمی از طرف نمایندگان دولت در جلسه در خصوص ضرورت و اهمیت پیوستن به کنوانسیون های مرتبط ارائه شد.

معاملات حواله های ارزی در سامانه نیما در یک ماه گذشته بصورت روان و با ثبات قابل توجهی در جریان بوده است. در یک ماهه منتهی به سوم اسفندماه معادل ۱.۹ میلیارد دلار با میانگین نرخ ۲۳۵۰۰ تومان به ازای هر دلار معامله شده است. این رقم علاوه بر ارز تامین شده توسط بانک مرکزی و نیز واردات در مقابل صادرات در این مدت بوده است. نکته جالب توجه اینکه همواره عرضه بیش از دو برابر معاملات انجام شده در این بازار است.

میزان تسهیلات پرداخت شده توسط سیستم بانکی در ۱۰ ماهه سال جاری به رقم ۱.۴ هزار هزار میلیارد تومان رسید. حجم مجموعه سپرده ها با ۴۴ درصد رشد نسبت به ابتدای سال در پایان دی ماه به حدود ۳.۶ هزار میلیارد تومان رسید.

علاوه بر تامین ارز واکسن‌های مورد نیاز وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی، امروز ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ