کد خبر: ۱۶۵۴۲۳
۹:۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۶

آغاز فرآیند خوداظهاری مالیات بر خانه‌های خالی از ۱۵ فروردین
نماینده مجلس اعلام کرد :

آغاز فرآیند خوداظهاری مالیات بر خانه‌های خالی از ۱۵ فروردین

نماینده مجلس گفت: مهلت ۳ ماهه وزارت راه برای آماده‌سازی زیرساخت‌های دریافت مالیات بر خانه‌های خالی ۱۵ فروردین به پایان می رسد و باید از آن تاریخ باید فرآیند خوداظهاری شروع شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی با اشاره به مهلت 3 ماه وزارت راه برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اخذ مالیات بر خانه‌های خالی به فارس گفت: با توجه به ابلاغ قانون در 15 بهمن‌ماه توسط رئیس جمهور، تمام دستگاه‌ها از جمله وزارت راه تا 15 فروردین مهلت دارند نسبت به راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان و همچنین آغاز فرآیند خوداظهاری اقدام کنند.

وی درباره اظهار سازمان امور مالیاتی مبنی بر درست نبودن اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان، توضیح داد: طبق قانون ، مرجع تشخیص واحد مسکونی خالی سامانه ملی املاک و اسکان و سازمان امور مالیاتی است. بنابراین درصورت تایید سامانه ملی املاک و اسکان بر خالی بودن یک واحد مسکونی، سازمان امور مالیاتی مکلف به دریافت مالیات است.

خاندوزی با تاکید بر اینکه سازمان امور مالیاتی حق ورود به فرآیند تشخیص واحدهای مسکونی خالی را ندارد، ادامه داد: سامانه ملی املاک و اسکان باید به سرعت فرآیند شناسایی تمامی واحدهای مسکونی ایران را به پایان برساند و سازمان امور مالیاتی نیز مکلف است برای تمام واحدهای مسکونی خالی شناسایی شده توسط سامانه تعرفه مالیاتی صادر کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ