کد خبر: ۱۶۵۴۴۳
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۶

رد شایعه لغو عرضه اولیه
یک مقام مسئول به بورس پرس خبر داد:

رد شایعه لغو عرضه اولیه "اپال" + واکنش به تصمیم عدم خرید برخی سهامداران

یک مقام مسئول با رد شایعه لغو عرضه اولیه "اپال"و واکنش به تصمیم برخی سهامداران درعدم خرید،گفت: سفارش ها در حال ارسال بوده و با توجه به بهبود سنگ آهنی ها، استقبال مناسبی هم می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی تا ساعتی دیگر فرایند عرضه اولیه 7 درصد از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس در بورس شروع می شود که عده ایی سهامداران حقیقی در فضای مجازی اعلام کرده اند قصدی برای خرید سهام  این شرکت ندارند. همچنین شایعاتی مبنی بر لغو عرضه اولیه امروز 1.1 میلیارد سهم "اپال" منتشر شد .

براساس این گزارش، دلیل اصلی تصمیم این گروه از سهامداران به نوعی اعتراض به عملکرد دولت در بی توجهی به شرایط بغرنج ماه های اخیر بازار و حتی تامین مالی بی سر و صدا از طریق فروش انواع اوراق بدهی در فرابورس است .

برخی هم با انتشار بازدهی سهام شرکت های تازه وارد که به علت شرایط بازار ، منفی و حتی به کمتر از قیمت های عرضه اولیه رسیده اند ، اعلام کرده اند ، چرا بورس تهران در این وضعیت حساس ، اقدام به چنین عرضه اولیه ایی آن هم با حجم زیاد نقدینگی کرده و اصولا" آیا بازار فعلی ، کشش این شرکت بزرگ با سرمایه 2 هزار میلیارد تومانی و محدوده قیمتی 1200 تا 1250 تومانی هر سهم را دارد؟

در این میان یکی از مسئولان و تصمیم گیرندگان گروه پارسیان به بورس پرس گفت: اختیار خرید یا فروش سهام شرکت ها به عهده هر فردی بوده و هر کس مختار به تصمیم گیری است اما تحمیل نظرات و اعلام عمومی چنین تصمیماتی آن هم در شرایطی که بازار سهام بیش از هر زمان دیگری به نشاط و امید نیاز دارد، بی انصافی و به دور از واقعیت ها است.

وی ادامه داد: نباید فراموش شود که عرضه های اولیه از قواعد اصلی هر بازار سهامی بوده و ورود هر شرکت جدید مانند خونی تازه است. همچنین برخلاف نظر عده ایی با ورود هر شرکت تازه ایی ، نقدیندگی از بازار خارج نمی شود بلکه داخل همین بازار مانده و صرف سرمایه گذاری می شود .

وی افزود: با این حال در شرایطی زمان عرضه اولیه "اپال" در امروز از قبل معلوم نبود و شایعاتی هم مبنی بر لغو مطرح شده که این عرضه انجام می شود و آخرین بررسی ها هم نشان می دهد ، سفارش های خرید در حال ارسال است . از سوی دیگر با توجه به بهبود شرایط سهام شرکت های سنگ آهنی ، انتظار می رود ، استقبال مناسبی از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علی | ساعت ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۷
0
0
پاسخ
عجب استقبالی عرضه اولیه بعدی تعداد مشارکت کننده دیدنی تر هم خواشد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ