کد خبر: ۱۶۵۴۵۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۷

ورود معادن به بورس در قالب شرکت های سهامی پروژه یا صندوق های جسورانه
معاون وزیر صنعت خبر داد :

ورود معادن به بورس در قالب شرکت های سهامی پروژه یا صندوق های جسورانه

معاون وزیر صنعت با اشاره به اقداماتی برای پیوند بخش صنعت و معدن به بازار سهام از فراهم شدن امکان ورود معادن به بورس در قالب شرکت های سهامی عام پروژه یا صندوق های جسورانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید زرندی در جلسه بهره‌گیری معادن از ظرفیت بازار سرمایه با بررسی روند ورود معادن، تشکیل شرکت سهامی عام پروژه معدنی و استفاده از ابزارهای بازار سرمایه جهت جذب سرمایه‌های مردمی در جهت سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی امکان دسته بندی معادن بصورت منطقه‌ای و استانی، نوع ذخایر فلزی آهنی یا غیر آهنی وجود دارد. با تشکیل هیأت موسسین از فعالان معتبر بخش معدن و صنایع معدنی موجبات تأسیس شرکت سهامی عام پروژه و تأمین مالی از طریق پذیره نویسی مردمی فراهم می شود.

وی افزود: با این ابزار، امکان ایجاد شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی و سرمایه گذاری‌های کلان در پایین دست نیز فراهم شده و این شرکت ها می‌توانند با ساختار مالی شفاف و پویا موجبات توسعه بخش معدن را فراهم آوردند. در حوزه واگذاری معادن تعطیل نیز جلسات اولیه با فعالان بخش برگزار تا با تأسیس هیأت مؤسس و اخذ مجوزهای لازم و واگذاری ۸۲ معدن تعطیل و راکد در اختیار دولت به این شرکت سهای عام، مردم در توسعه معادن شریک شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه صندوق‌های جسورانه اکتشاف نیز ایمیدرو آمادگی کامل را برای واگذاری پهنه‌های مرغوب از طریق این صندوق‌ها اعلام کرده و اقدام مناسبی نیز در این زمینه صورت گرفته که در مسیر اخذ مصوبات قانونی لازم است. تلاش زیادی برای پیوند بخش صنعت و معدن به بازار سرمایه چه در عرضه اولیه، انتشار اوراق و… انجام داده شده که البته در بخش معادن باید شرایط بیشتر تسهیل شود.

زرندی عنوان کرد: در ۱۰ ماه سال جاری ۸.۲ هزار میلیارد تومان انواع اوراق برای شرکت های صنعتی معدنی منتشر شده که بیش از ۳ برابر مجموع اوراق منتشر شده در ۱۲ ماه سال گذشته است. همچنین ۷۰ شرکت صنعتی، معدنی و تجاری به تأیید هیأت پذیرش بازار سرمایه رسیده که بیش از عملکرد کل سال قبل است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ