کد خبر: ۱۶۵۴۸۰
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۸

درخواست آمریکا از شورای حکام آژانس برای محکومیت ایران / نظر گروسی
با تهیه و توزیع پیش نویس رخ داد:

درخواست آمریکا از شورای حکام آژانس برای محکومیت ایران / نظر گروسی

آمریکا خواهان محکومیت ایران در شورای حکام آژانس بین المللی به دلیل تشدید فعالیت‌های هسته‌ای شد و مدیر آژانس هم وضعیت برجام را شکننده و حساس توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، آمریکا در پی اقدام اخیر ایران در لغو اجرای پروتکل الحاقی با تهیه و توزیه پیش نویسی ، خواستار محکومیت تهران در شورای حکام آژانس بین‌الملل انرژی اتمی به دلیل تشدید فعالیت‌های هسته‌ای شده است. همچنین خواسته شده با بازرسان آژانس همکاری کند و در صورت اجرای کامل تعهدات، آمریکا هم بازخواهد گشت.

بر اساس این گزارش، شورای حکام درباره آخرین گزارش‌ها از اقدامات هسته‌ای ایران، هفته آینده نشستی در وین برگزار خواهد کرد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی هم ضمن حیاتی خواندن هفته های آینده برای برجام،اوضاع کنونی را شکننده و حساس توصیف کرد و گفت: تغییر در وضعیت بازرسی آژانس از مراکز هسته‌ای اقدامی در جهت بهتر شدن اوضاع نبوده اما توافق سه ماهه اخیر آژانس با ایران، فرصتی گرانبها به دیپلماسی برای حفظ برجام داده تا اطمینان حاصل شود نقاط کوری برای بازرسان سازمان ملل وجود نخواهد داشت.

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تهیه و توزیع کرده که در آن از اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته شده تشدید فعالیتهای هسته‌ای ایران را ملامت کنند.

در این پیش نویس  آمده است: جهان مدت هاست می داند ایران در گذشته به دنبال دستیابی به سلاح های هسته ای بوده و ایران حجم انبوهی از رکوردهای مربوط به برنامه سابق سلاح های هسته ای را حفظ کرده اما اکنون باید به طور کامل با آژانس بین المللی همکاری کند تا اطمینان حاصل شود میراث فعالیت های سابق در زمینه سلاح اتمی، شامل مواد هسته ای اعلام نشده نمی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ