کد خبر: ۱۶۵۵۱۸
۱۱:۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۹

دلایل روند نزولی شاخص و شرط صعود + توصیه خرید پلکانی به سهامداران
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

دلایل روند نزولی شاخص و شرط صعود + توصیه خرید پلکانی به سهامداران

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلایل روند نزولی شاخص در روزهای اخیر و شرط دستیابی به روند صعودی به سهامداران توصیه کرد درصورت تمایل به خرید از روش پلکانی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هومن عمیدی با اشاره به افت دسته جمعی سهام شرکت های بورسی در نخستین هفته اسفند و نزول امروز شاخص به کانال 1.1 میلیون واحدی به ایرنا گفت: دلایل متفاوتی باعث روند نزولی شاخص در چند روز اخیر شد در حالی که  با توجه به اخبار مثبت توافق ضمنی دولت و آژانس، پیش بینی می شد بازار واکنش مثبتی نسبت به این موضوع نشان دهد اما در روز بعد از این تصمیم ، مجلس واکنش منفی نشان داد تا این تقابل مجلس و دولت؛ باعث افت دسته جمعی نمادها و ایجاد فضای ترس شود.

وی افزود: در کنار این موضوع برخی شائبه ها مبنی بر قصد سازمان بورس برای عدم تداوم طولانی مدت تغییر دامنه نوسان بر روند بازار تاثیر گذار بود و زمینه ایجاد صف های فروش در اکثر نمادهایی که صف فروش آنها جمع آوری شده بود را فراهم کرد. با توجه به کاهش دامنه نوسان در سمت منفی، افت شاخص بورس نمی تواند برای مدتی طولانی منفی باشد. سطح  فعلی نمادها به قدری با جذابیت همراه هستند که هر لحظه ممکن است بازار به سمت روند مثبت بازگردد و فضا وارد مدار صعودی شود.

این کارشناس، دیگر عامل موثر در روند منفی شاخص را فروش سنگین اوراق دولتی دانست و ادامه داد: عده ای بر این باورند در فضای منفی بازار بهتر می توان  اوراق بدهی را به فروش رساند. به همین دلیل فضای بازار توسط برخی حقوقی ها در حال کنترل است تا بازار منفی بماند تا این اوراق به فروش روند. معاملات اوراق دولتی در طول هفته گذشته و حجم بالایی که معامله شده تا حد زیادی موید این است که این تصور می تواند درست باشد و منفی ماندن بازار نمی تواند دربرگیرنده این موضوع نباشد.

عمیدی گفت: شرایط فعلی بازار به رفته که دیگر تحلیل بنیادی و گزارش مطلوب شرکتها نیز نتوانسته موجب اطمینان سهامداران شود. با توجه به رشد قیمت های جهانی به دلیل سال نو چینی ها و تقاضای مثبت کامودیتی ها به موقعیت های مناسب به نظر می رسد بی توجهی سهامداران به قیمت های جهانی، جاماندگی از بازار سرمایه را برای آنها در نمادهای متاثر از این قیمت های جهانی به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: محرک های سازمان بورس برای بازگشت بازار کامل نبوده و تغییر دامنه نوسان به تنهایی نتوانست زمینه کاهش فشار فروش را فراهم کند. بطور قطع قوانین مهمی مثل بازارگردانی و قوانین صندوق ها، سبدها و عرضه آنها در این مسئله بسیار تاثیرگذار است و سازمان بورس باید در این مسئله تصمیم سریعی را اتخاذ کند.

وی به سهامداران توصیه کرد: در شرایط فعلی بهتر است از روش خرید پلکانی استفاده شود که با توجه به تثبیت قیمتها در بازارهای رقیب و افت قابل توجه شاخص ، می تواند امیدواری به بازار القا کند که روند نزولی به انتها رسیده است. همچنین سهامداران اقدام به نگهداری سهام در قیمت های فعلی کنند. زیرا فروش در وضعیت کنونی بخصوص در سهام بنیادی بی معنی است. علاوه براین با توجه به رشد قیمت نفت و فلزات، سهام شرکت های دلاری هم مناسب است.

عمیدی افزود: با توجه به شرایط موجود و تحلیل وضعیت بنیادی شرکت ها، پیش بینی می شود روند بازار در هفته پیش رو ، صعودی باشد اما شرط دست یابی به روند صعودی، قرار گرفتن نقدینگی لازم در اختیار حقوقی ها و جمع آوری سهام توسط بازارگردان ها آن هم بدون توجه به محدودیت ها است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
پاسخ
این پول صندوق هنوز ببورس نرسیده اقا یک اسب چابک سوار میشدید شاید رسیده بودید وقتی نماینده صبا تقسیم سود را وقت گیر میپندارد بنابراین این سخنان نباید دور از انتظار تلقی شود
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ