کد خبر: ۱۶۵۵۶۰
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰

تأسیس چهارمین هلدینگ فولادمبارکه برای تأمین مالی طرح های توسعه
مدیرعامل خبر داد:

تأسیس چهارمین هلدینگ فولادمبارکه برای تأمین مالی طرح های توسعه

مدیرعامل فولاد مبارکه از دریافت مجوز سازمان بورس و بانک مرکزی برای تاسیس چهارمین هلدینگ و با هدف کمک به تأمین مالی طرح های توسعه داخلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا عظیمیان در بازدید رئیس دفتر رئیس‌جمهور از فولادمبارکه گفت: این شرکت تاکنون سه هلدینگ در زمینه‌های مختلف تحصیل یا تأسیس کرده و اکنون با دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس و بانک مرکزی، چهارمین هلدینگ (مالی) تأسیس شده است.

وی افزود: وزیر صنعت پیش از این از تعریف پروژه‌هایی مجموعا به ارزش 100 هزار میلیارد تومان خبر داده است. این هلدینگ شامل 10 زیرمجموعه شرکت‌ های سبدگردان، کارگزاری، رتبه‌بندی، بیمه، بانک و صرافی است که با هدف کمک به تأمین مالی پروژه‌های داخلی تأسیس شده است. این شرکت مشکلی در زمینۀ تأمین مالی پروژه‌ها ندارد و فولاد مبارکه با اعتبار بالایی که در بازار دارد، می‌تواند منابع مالی موردنیاز پروژه‌ها را در بازار جمع‌آوری و در اختیار دولت قرار دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای مسئولیت اجتماعی در سال 97 مبلغ 5 میلیارد تومان، سال 98 مبلغ 10 میلیارد تومان و در سال 99 مبلغ 15 میلیارد تومان در قالب کمک‌های اجتماعی پرداخت شده است. به‌علاوه پس از سیل سال گذشته مبلغ 50 میلیارد تومان به این امر تخصیص داده شد. فولاد مبارکه تنها به فکر سود خود نیست و معتقد است باید همواره در کنار مردم و دولت باشد. تاکنون 150 میلیارد تومان برای مقابله با کرونا تخصیص داده شده که از این مقدار در حدود 117 میلیارد تومان به تجهیزات مورد استفاده در بیمارستان‌های استان تخصیص یافته است.

عظیمیان با بیان اینکه شرکت اکنون 9 پروژه به ارزش 50 هزار میلیارد تومان در دستور کار دارد، عنوان کرد: اجرای این پروژه‌ها به اشتغال‌زایی 50 هزار نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم در همۀ مناطق از هرمزگان و خوزستان گرفته تا یزد، چهارمحال و بختیاری و کرمان منجر خواهد شد. اسلب گازترش برای اولین بار در شرکت فولاد مبارکه تولید و این امر باعث اجرای استراتژیک‌ترین پروژۀ دولت تدبیر و امید شد. همچنین اخیرا نوع جدیدی از اسلب تولید شده که طرح‌های انتقال گاز و نفت را از گوره به جاسک عملیاتی کرد.

وی درخصوص پروژۀ نورد گرم شمارۀ 2 توضیح داد: در سال‌های اخیر فولاد مبارکه همواره پیشگام تحولات بزرگ در زمینۀ صنعت فولاد بوده است. طرح نورد گرم شمارۀ ۲ و به‌روزرسانی و همگامی با تولیدکنندگان بزرگ جهان ازجمله طرح‌های بزرگ مطرح در این زمینه بوده و امروز طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه تازه‌ترین گام این شرکت است.  اجرای این طرح قرار است فولاد مبارکه را در افق 1404 به رتبه‌ای برساند که نه‌تنها تأمین‌کنندۀ نیاز داخلی باشد بلکه همگام با اقتصاد جهانی پیش رود. در واقع درصورتی‌که بر مبنای طرح تحول دیجیتال حرکت نشود ممکن است مزیت‌ها را از دست برود و حتی در بازار داخلی نیز یارای رقابت با دیگر تولیدکنندگان وجود نداشته باشد پس طرح تحول دیجیتال الزامی برای بقا است و باید اجرایی شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه به نقش و جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح تحول دیجیتال پرداخت و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در طرح تحول فولاد مبارکه نسبت به سایر مناطق دنیا، جای بسیار بازتری برای کار دارند. ایران تحریم است و به فضاهای بیرونی و دانش کسب‌شده و تجارب خارج از ایران به‌راحتی و به میزان موردنیاز دسترسی ندارد. در این راه با فراخوان‌های انجام‌شده و ارسال اعلامیه برای همۀ شرکت‌های ایرانی و نخبگان از آنان درخواست همراهی می شود بخصوص اینکه این راه بصورت کامل شناخته‌شده نیست و استفاده از خرد جمعی در این راه و بکارگیری ایده‌های خلاقانۀ افراد نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد و مفاهیم جدیدی را ایجاد کند.

عظیمیان به آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار طرح تحول دیجیتال اشاره کرد و افزود: پروژه‌های تعریف‌شدۀ فولاد مبارکه در ابتدای سال آینده در حوزۀ امنیت اطلاعات و پروژه‌های زیرساختی مانند خودران کردن وسایل نقلیه، به‌ویژه جرثقیل‌ها و متصل کردن تجهیزات و ماشین‌های عملیاتی فعال، هوشمند سازی انبارها و دارایی‌های موجود خواهد بود. همچنین با توجه به ابعاد و گستردگی این پروژه‌ها برای اتمام آنها یک بازۀ زمانی بیست‌ساله تعریف شده است اما امید می رود در سال آینده بتوان از منافع و برکات اجرای این پروژه‌ها بهره‌مند شد. الگو و شعار این پروژۀ اولویت‌دار، طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه است که عملیات اجرایی آن با حضور محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ