کد خبر: ۱۶۵۵۸۸
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱

ترکیه و ایران سفیران را به آنکارا و تهران احضار کردند

ترکیه و ایران سفیران را به آنکارا و تهران احضار کردند

در پی اظهارات سفیر ایران در عراق در خصوص لزوم خروج نیروهای نظامی ترکیه از خاک عراق، وزارت خارجه ترکیه سفیر ایران در آنکارا را احضار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، پس از اظهارات ایرج مسجدی مبنی بر لزوم خروج نیروهای نظامی ترکیه از خاک عراق، وزارت خارجه ترکیه محمد فرازمند را فرا خواند و اعلام کرد: انتظار آنکارا از تهران نه مخالفت با مبارزه ترکیه علیه تروریسم، بلکه همراهی با ترکیه است.

بر اساس این گزارش، پیش از این" فاتح یلدیز " سفیر ترکیه در عراق نیز اعلام کرده بود، آخرین فردی که باید درباره احترام به مرزهای عراق درس بدهد،سفیر ایران است.

ایرج مسجدی اخیرا درباره عملیات ترکیه در خاک عراق گفته است: مداخله نظامی به عراق را رد می‌کنیم و نیروهای مسلح ترکیه نباید تهدید تشکیل دهند یا خاک عراق را نقض کنند. سنجار با ترکیه چه ربطی دارد؟ این مسئله داخلی است و آن را باید عراقی‌ها حل کنند. ترکیه طی دو سال گذشته عملیات های متعددی در شمال عراق انجام داده که این موضوع موجب اعتراضات فراوان در بغداد شده است.

همچنین سفیر ترکیه در تهران در ارتباط با سخنان غیرقابل قبول وزیر کشور مبنی بر حضور عناصر پ‌ک‌ک در خاک ایران به وزارت خارجه احضار شد و اظهارات سفیر ترکیه در عراق نیز غیرموجه و مورد انتقاد قرار گرفت که گفته بود آخرین فردی که باید در مورد احترام به مرزهای عراق درس بدهد، سفیر ایران است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ