کد خبر: ۱۶۵۵۹۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱

توضیح ایران در مورد مخالفت با جلسه غیررسمی و با حضور آمریکا / ادامه رایزنی ها
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد :

توضیح ایران در مورد مخالفت با جلسه غیررسمی و با حضور آمریکا / ادامه رایزنی ها

سخنگوی وزارت خارجه در مورد مخالفت ایران با جلسه غیر رسمی برجام و با حضور آمریکا ، توضیح و از ادامه رایزنی ها با هماهنگ کننده برجام خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سعید خطیب زاده بعد از اعلام روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه ایران پیشنهاد اتحادیه اروپا برای مذاکره در جلسه ۴+۱ و با حضور آمریکا را رد کرده ، گفت : با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی ، ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی و پیشنهاد شده هماهنگ کننده اروپایی برجام را مناسب نمی‌داند.

وی ادامه داد: هنوز هیچ تغییری در مواضع آمریکا رخ نداده و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته بلکه حتی تعهد به اجرای کلیات وظایف در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را اعلام نکرده است.

این مقام مسئول افزود: اجرای تعهدات همه طرف ها در برجام موضوع مذاکره و بده بستان نیست و همه بده بستانها ۵ سال پیش انجام شده است.مسیر پیش رو بسیار روشن است و آمریکا باید به تحریم‎های غیرقانونی و یک‎جانبه خاتمه دهد و به تعهدات برجامی بازگردد. این نه به مذاکره نیاز دارد نه به قطعنامه شورای حکام .

‏خطیب زاده گفت : ایران عمل را با عمل پاسخ خواهد داد و همان گونه که متناسب با رفع تحریم ها به تعهدات برجامی بازخواهد گشت به اقدامات و رفتارهای خصمانه نیز به همان شکل پاسخ خواهد داد. همچنین به رایزنی های نزدیک با کشورهای عضو برجام و با جوزف بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام به صورت دوجانبه و چندجانبه ادامه خواهد داد.

براساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال و به نقل از دو دیپلمات ارشد غربی تهران تضمین می‌خواهد که آمریکا پس از حضور در چنین جلسه‌ای، برخی از تحریم ها را لغو کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ