کد خبر: ۱۶۵۶۰۶
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱

مجوز دولت در فروش ۳۰ هزارمیلیاردی اموال برای نوسازی نیروگاه ها و شبکه برق
با مصوبه امروز مجلس رخ داد :

مجوز دولت در فروش ۳۰ هزارمیلیاردی اموال برای نوسازی نیروگاه ها و شبکه برق

با مصوبه مجلس ، دولت مجاز به فروش ۳۰ هزار میلیارد تومانی اموال برای نوسازی نیروگاه ها و تاسیسات فرسوده شبکه برق شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با تصویب بند الحاقی یک تبصره 2 ماده واحده لایحه بودجه توسط مجلس ، دولت مجاز به فروش ۳۰ هزار میلیارد تومانی اموال برای نوسازی نیروگاه ها و تاسیسات فرسوده شبکه برق شد.

طبق این بند به دولت اجازه داده می شود تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از فروش بنگاه ها، سهام ، سهم الشرکه، اموال، املاک، دارائی ها و حقوق مالی متعلق به دولت و موسسات و شرکت های دولتی تابعه و وابسته را بابت اجرا و تکمیل طرح های تملک دارائی سرمایه ای و همچنین طرح های نوسازی و بازسازی نیروگاه ها و تاسیسات فرسوده شبکه برق و تسویه دیون و تعهدات قانونی دولت و دستگاه های اجرایی ناشی از اجرای این قانون و یا قوانین بودجه سال های قبل را به اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، تعاونی، خصوصی به ویژه پیمانکاران، مشاوران، سازندگان تجهیزات طرح های تملک دارائی های سرمایه ای، قرارگاه سازندگی خاتم و بنیاد مستضعفان ، پرداخت و یا به طور مستقیم واگذار و تهاتر کند.

تعیین دیون و تعهدات موضوع این بند با اعلام بالاترین مقام دستگاه اجرائی ذیربط و تائید سازمان حسابرسی بر عهده وزارت اقتصاد است. همچنین حکم این بند بر حکم ماده 29 و جزء 4 ماده 6 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در سال 1400 حاکم است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ