کد خبر: ۱۶۵۶۱۱
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱

آمار ۱۰ماهه از ارزش و حجم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی

آمار ۱۰ماهه از ارزش و حجم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی

طبق آمارهای گمرک، ارزش و حجم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۰ ماه سال جاری به بیش از ۵.۶ میلیارد دلار و ۳۴ میلیون تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمارهای گمرک در ۱۰ ماهه سال جاری حجم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی بیش از ۳۴ میلیون تن ثبت شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در دی‌ ماه افزون بر ۹. ۳ میلیون تن کالای بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش بیش از ۷۶۲.۲ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد. شمش و محصولات فولادی، کاتد مس و شمش آلومینیوم بیشترین سهم در صادرات بخش معدن و صنایع معدنی را به خود اختصاص می‌دهند.

سهم سایر صنایع معدنی در دوره این گزارش با حجم افزون بر ۲۳۱.۱ هزار تن به ارزش بیش از ۳۸۶ میلیون دلار بود. سیاست دولت پرهیز از خام‌فروشی و رویکرد دستیابی به بیشترین ارزش‌افزوده از محل صادرات بخش معدن و صنایع معدنی است. 

همچنین در ۱۰ ماهه صادرات صنایع معدنی غیر‌فلزی بیش از ۶.۱ میلیون تن بود که ارزش آن افزون بر ۲۱۴ میلیون دلار ثبت شد. آمارهای پیشین گویای سهم ۲۰ درصدی بخش معدن و صنایع معدنی از ارزش صادرات غیرنفتی است.

ایران در مجموع به میزان ۱۲۲.۷ میلیون تن کالا به ارزش ۵۸.۷ میلیارد دلار مبادلات خارجی داشت که سهم صادرات ۹۴.۵ میلیون تن به ارزش ۲۸.۰۶ میلیارد دلار و سهم واردات ۲۸.۲ میلیون تن کالا به ارزش ۳۰.۶ میلیارد دلار بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ