کد خبر: ۱۶۵۶۱۷
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱

احتمال تولید بدون زیان خودرو از ابتدای سال آینده / عرضه محصولات در دو قیمت
رییس هیات عامل ایدرو مطرح کرد:

احتمال تولید بدون زیان خودرو از ابتدای سال آینده / عرضه محصولات در دو قیمت

معاون وزیر صنعت از احتمال فراهم شدن تولید بدون زیان خودرو از ابتدای سال آینده با نزدیک شدن نظرات دولت و مجلس خبر داد و گفت: محصولات کم و پر تولید را باید در دو بازه قیمتی عرضه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صالحی‌نیا درباره بحث قیمت‌گذاری خودرو و اختلاف نظر بین دولت و مجلس دراین خصوص به دانشجو گفت: قطعاً اختلافی وجود ندارد. نظر دولت بر آزادسازی قیمت خودرو است اما مجلس بر عرضه خودرو در بورس تاکید دارد. هر قانونی تصویب شود، قطعا ملاک خواهد بود اما شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که خودروسازی بدون ‌زیان تولید کند. در غیر این ‌صورت دیگر انتظارات که شامل استمرار در تولید، نوآوری، کیفیت و تنوع تولید در آن است، رخ نخواهد داد.

وی در پاسخ به سوال آیا وزارت صنعت همچنان بر موضع مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو باقی مانده است؟ توضیح داد: برای وزارت صنعت آزادسازی به معنای مصطلح یعنی آنکه قیمت‌ها هرگونه که خودروساز بخواهد، نبوده و تعیین نرخ در حاشیه بازار نیز مدنظر نیست. بحث موجود این است که بتوان خودروها را در دو بازه قیمتی عرضه کرد. باید خودروهایی که تعداد کمتر تولید و مشابه آنها در بازار وجود دارند بصورت رقابتی عرضه شوند. برخی خودروها تعداد تولید بالاتری دارند. طبق دیدگاه شورای رقابت، شرکت‌ها باید بتوانند قیمت تمام‌شده این خودروها را با افزایش تولید، ساخت داخلی و کیفی‌سازی کاهش دهند.

صالحی نیا درباره زمان تغییر در قیمت‌گذاری عنوان کرد: امید می رود از ابتدای سال آینده و با نزدیک شدن این نظرات به یکدیگر شرایط لازم برای تولید خودرو بدون زیان فراهم شود. این زیان بر سهامداران، میزان تولید شرکت‌های خودروساز و شرکت‌های قطعه‌سازی تاثیرگذار است. افزایش قیمت خودرو باید از سمت شورای رقابت انجام شود که درحال‌حاضر مشغول بررسی شاخص‌ها است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ