کد خبر: ۱۶۵۶۲۲
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱

ایران مسئول انفجار کشتی اسرائیلی است / واکنش تند به اظهارات نتانیاهو و کیهان
نخست وزیر اسرائیل :

ایران مسئول انفجار کشتی اسرائیلی است / واکنش تند به اظهارات نتانیاهو و کیهان

نخست وزیر اسرائیل ضمن مسئول دانستن ایران در انفجار یک کشتی تحت مالکیت در دریای عمان گفت: با پیشگیری از توسعه ظرفیت هسته‌ای این کشور در منطقه، اقدام ضربه زدن در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورو نیوز، بنیامین نتانیاهو ضمن مسئول دانستن ایران در انفجار یک کشتی تحت مالکیت در دریای عمان در پاسخ به سوال رادیو کان که آیا اسرائیل این حمله را تلافی می کند، پاسخی نداد اما اعلام کرد اینکه ایران پشت این حمله بوده، واضح است. با پیشگیری از توسعه ظرفیت هسته‌ای ایران در سراسر منطقه، اقدام ضربه زدن به ایران در دستور کار است.

بنابراین گزارش، کشتی هلیوس ری اخیرا بندر دمام در عربستان را ترک کرد و قرار بود به سنگاپور برود اما هفته گذشته در مسیر حرکت در دریای عمان انفجاری در کشتی روی داد که در اثر این انفجار حفره‌هایی در بالای خط آب در دو طرف کشتی ایجاد شده است.

واکنش ایران به اظهارات نتانیاهو و ادعای روزنامه کیهان

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی‌ درباره انفجار کشتی اسرائیلی در دریای عمان و اظهارات نتانیاهو گفت: این اتهام‌زنی قویاً رد می‌شود.

وی درباره ادعای روزنامه کیهان مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان عنوان کرد: در این موضوع خاص، منشا اتهام‌زنی خود بی‌اعتبار منبع است. اگر مبنای تنش‌آفرینی جدیدی قرار بدهند، این موضوع رصد و پیگیری می‌شود. اگر قصد مطرح شدن ادعای رسانه‌ها وجود داشته باشد، اتهام‌زنی و ادعای رسانه‌های اسرائیلی بسیار بیشتر است.

روزنامه کیهان با اشاره به هدف قرار گرفتن کشتی هلیوس مدعی شد حملات اسرائیل در سوریه و عراق پاسخ را در یمن و دریای عمان گرفت. شناسایی این کشتی که وانمود می‌شد متعلق به نیروی دریایی انگلیس و باربری است، پرچم کشور دیگری را داشت و زدن آن طوری که تلفات نگیرد نشان می‌دهد، کار، تمیز و حرفه‌ای انجام شده است. حمله به این کشتی نشان داد که خلیج‌فارس منطقه تحت تسلط نیروهای مقاومت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ