کد خبر: ۱۶۵۶۸۴
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳

کم کاری دولت در اعطای تنفس خوراک به پتروپالایشی ها پیگیری می شود
نماینده مجلس:

کم کاری دولت در اعطای تنفس خوراک به پتروپالایشی ها پیگیری می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بلافاصله بعد از بررسی بودجه، موضوع کم کاری صندوق توسعه ملی در اعطای تنفس خوراک به ۸ طرح‌ توسعه پتروپالایشی ها پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهروز محبی نجم آبادی درباره لزوم اعطای تنفس خوراک به پتروپالایشی ها از سوی صندوق توسعه ملی به فارس گفت: اعطای تنفس خوراک به شرکت های پتروپالایشی خواسته مقام معظم رهبری بوده و مجلس دهم در طرح حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام، صندوق توسعه ملی را مکلف به این امر کرده است.

وی افزود: اکنون 8 طرح پتروپالایشی توسط وزارت نفت به صندوق توسعه ملی معرفی شده که اگر از این سرمایه‌گذاران حمایت شود، سایر سرمایه‌گذاران هم تشویق خواهند شد و به سمت توسعه زنجیره ارزش در صنعت نفت حرکت خواهند کرد. کشورهای غربی فروش نفت خام ایران را با مشکلاتی مواجه کرده‌اند به همین دلیل حرکت به سمت ارزش افزوده در صنعت نفت اجتناب‌ناپذیر است. ایجاد پتروپالایشگاه‌ها و تولید فرآورده‌های نفتی، موضوع طرح حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام است.

محبی نجم آبادی ادامه داد: جلساتی برای اعطای تنفس خوراک به شرکت های پتروپالایشی در صندوق توسعه ملی تشکیل شده و بی‌نتیجه مانده و این موضوع حتی رد شده است. بلافاصله بعد از بررسی بودجه 1400 این موضوع پیگیری خواهد شد. مسئولان صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه باید در مجلس حاضر شوند و درخصوص کم‌کاری توضیح دهند. امید می رود تا پایان سال تنفس خوراک 8 طرح پتروپالایشی تعیین تکلیف شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ