کد خبر: ۱۶۵۷۵۰
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵

علاقه آمریکا به بازگشت توافقی طولانی‌تر و مستحکم‌تر و امیدوار به مسکو و پکن
وزیرخارجه اعلام کرد :

علاقه آمریکا به بازگشت توافقی طولانی‌تر و مستحکم‌تر و امیدوار به مسکو و پکن

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به عدم مداخله نظامی و تغییر اجباری حکومت ها از علاقه بازگشت به توافقی طولانی‌تر و مستحکم‌تر با ایران و امید به همکاری با مسکو و پکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آنتونی بلینکن که در پادکستی همراه با هیلاری کلینتون وزیرخارجه پیشین آمریکا، شرکت کرده بود با اشاره به سیاست‌های کلینتون در قبال ایران گفت : سیاست‌های پیشین به دولت کنونی امکان می‌دهد به توافق مورد نظر با تهران دست یابد. با وجود همه اختلافات میان واشنگتن با مسکو و پکن، هنوز می‌توان آن‌ها را به همکاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تشویق کرد.

وی افزود: درک این نکته مهم است که مذاکرات گاهی ناقص هستند و هیچ گاه ۱۰۰ درصد خواسته ها به دست نمی‌آید. توافق با ایران کار درستی بود. چرا که درست پیش از توافق در آستانه دستیابی به تولید سلاح هسته‌ای قرار گرفته بود. لذا بهترین اقدام در آن زمان، توافقی بود که باعث شد برنامه هسته‌ای ایران در تولید سلاح هسته‌ای متوقف شود.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: علاقمندیم بار دیگر به توافق برگردیم و ببینیم آیا می‌توانیم توافقی طولانی‌تر و مستحکم‌تر بسازیم؟ متحدان در چهار سال گذشته فاصله گرفته‌اند اما آماده‌اند در صورت لزوم به آمریکا بپیوندند تا اقدامات لازم در برابر ایران را انجام دهیم.

بلینکن گفت: آمریکا از مداخله نظامی خسته شده و از طریق مداخله نظامی و تغییر اجباری حکومت ها به دنبال ترویج دموکراسی نخواهد بود.

وی افزود: جلوگیری از دست نیافتن ایران به سلاح اتمی از اولویت‎‌های سیاست خارجی است.باید از راه حل دیپلماسی استفاده کنیم اما اگر منافع مورد تهدید قرار گیرد در استفاده از نیروی نظامی تردید نخواهیم کرد. به همین دلیل بایدن دستور حمله به نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه را صادر کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ