کد خبر: ۱۶۵۷۸۳
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶

دومین حمله هوایی آمریکا به سوریه با دستور بایدن لغو شد

دومین حمله هوایی آمریکا به سوریه با دستور بایدن لغو شد

دومین حمله هوایی آمریکا به سوریه در ۲۵ فوریه پس از دریافت اطلاعاتی درباره حضور کودکان و زنان در یکی از اهداف مورد نظر توسط بایدن لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وال استریت ژورنال اعلام کرد: جو بایدن پس از دریافت اطلاعاتی درباره حضور کودکان و زنان در یکی از اهداف مورد نظر، حمله هوایی دوم به سوریه در ۲۵ فوریه را ۳۰ دقیقه قبل از انجام حملات لغو کرد.

بر اساس این گزارش، وی پس از آن به لوید آستین وزیر دفاع توصیه کرد تنها یک حمله به سوریه صورت بگیرد و حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت سوریه، حمله انجام شد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت : دو جنگنده از نوع اف-۱۵‌ای نیروی هوایی، هفت موشک شلیک کردند که در نتیجه آن ۹ تاسیسات در منطقه نابود و به دو تاسیسات دیگر آسیب جدی وارد شد.

این حملات که نخستین اقدام نظامی دولت بایدن بود مورد انتقادهایی در داخل قرار گرفت و به گفته دموکرات‌ها بدون مجوز انجام شده است.

تیم کین سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا گفت: اقدام نظامی تهاجمی بدون تصویب کنگره در زمانی که وضعیت فوق‌العاده‌ای وجود ندارد، مطابق قانون اساسی نیست.

آمریکا مدعی شده بود عراق در این حمله به واشنگتن کمک کرده اما بغداد این خبر را تکذیب کرد.

روسیه نیز در واکنش به این حمله بیانیه ای صادر و اقدام نظامی دولت بایدن را محکوم کرد و آن را نقض قوانین بین المللی اعلام کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ