کد خبر: ۱۶۵۸۳۵
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

تورم ونزوئلا به ۳ هزار درصد رسید / انتشار اسکناس‌های جدید

تورم ونزوئلا به ۳ هزار درصد رسید / انتشار اسکناس‌های جدید

بانک مرکزی ونزوئلا در پی تورم ۳ هزار درصدی و کاهش ارزش پول ملی از انتشار اسکناس‌های جدید ۲۰۰، ۵۰۰ هزار و یک میلیون بولیواری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی ونزوئلا در پی تورم ۳ هزار درصدی و کاهش ارزش پول ملی اعلام کرد: انتشار اسکناس‌های جدید 200، 500 هزار و یک میلیون بولیواری را آغاز خواهد کرد. 

بر اساس این گزارش،اسکناس یک میلیونی که بزرگترین اسکناس ونزوئلا است، تنها 53 سنت ارزش خواهد داشت.بی ارزش شدن اسکناس ‌های ونزوئلا در نتیجه تورم بسیار بالا و خبر انتشار اسکناس‌های جدید، مردم ونزوئلا را وادار کرده برای معاملات روزمره به دلار آمریکا روی آورند.

در شرایطی که دلار جایگزین پول ملی در اقتصاد شده، ونزوئلا همچنان برای حمل و نقل عمومی و خرید سوخت یارانه‌ای به اسکناس های بولیوار وابسته است.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به دنبال 3 سال تورم بالا و انتشار بی فایده اسکناس ها، قصد دارد در سال جاری میلادی اقتصادی کاملاً دیجیتال راه اندازی کند.

ونزوئلا در ماه اکتبر(مهر) برای انتشار اسکناس 100 هزار بولیواری کاغذ وارد کرد که به سرعت منسوخ شدند. آخرین بار در 2019 اسکناسی جدید منتشر و در 2018 هم 5 صفر را از اسکناس های قبلی حذف کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ