کد خبر: ۱۶۵۸۳۷
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

ایران پس از رفع تحریم‌ها بلافاصله اقدامات جبرانی را طبق برجام انجام می دهد
رئیس جمهور:

ایران پس از رفع تحریم‌ها بلافاصله اقدامات جبرانی را طبق برجام انجام می دهد

رئیس جمهور با اعلام آمادگی ایران برای همکاری با نهادهای بین‌المللی برای حل و فصل بحران‌های منطقه گفت: پس از رفع تحریم‌ها بلافاصله اقدامات جبرانی طبق برجام انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در دیدار با سایمون کاوونی وزیر خارجه ایرلند با اعلام آمادگی ایران برای همکاری با نهادهای بین‌المللی برای حل و فصل بحران‌های منطقه گفت: بهترین راه برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی، مذاکرات مبتنی بر احترام متقابل و پرهیز از تهدید و اعمال فشار است.

وی افزود: فعال شدن برجام به عنوان توافق چندجانبه بین‌المللی مشروط به لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و ایفای تعهدات کامل همه اعضا است. ایران به برجام متعهد بوده و تنها طرفی است که برای آن هزینه پرداخته اما این وضع نمی‌تواند به همین شکل تداوم یابد و برای حفظ و احیای برجام اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه اعضای برجام ضروری است.

روحانی ادامه داد: به رغم توقف اجرای پروتکل الحاقی، ایران همچنان مصمم به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایفای وظایف این سازمان براساس توافق است و آمادگی دارد پس از رفع تحریم‌ها، بلافاصله اقدامات جبرانی را منطبق با مفاد برجام انجام دهد و به تعهدات عمل کند.

کاوونی هم با اشاره به نقش ایرلند به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل برای دو سال آینده و جایگاه تسهیل‌گری در اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل گفت: خروج ترامپ از توافق اشتباهی تاریخی بود و دولت جدید آمریکا مصمم به احیای برجام است. با شرایط جدید فرصت مناسبی برای مذاکره و گفت و گو ایجاد شده که باید از آن به عنوان ملزم شدن همه اعضا به اجرای برجام استفاده کرد. تمام تلاش را برای حفظ برجام انجام خواهیم داد و حاضریم برای بهتر شدن شرایط و آغاز دوباره گفت و گوهای همه اعضای برجام همکاری کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ