کد خبر: ۱۶۵۸۴۳
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

طرح تفحص مجلس از وزارت صنعت برای جلوگیری از رانت و فساد در حوزه مسکن
نماینده مجلس خبر داد:

طرح تفحص مجلس از وزارت صنعت برای جلوگیری از رانت و فساد در حوزه مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس از ارائه طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت به صحن علنی طی روزهای آینده برای جلوگیری از رانت و فساد در بخش مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل آشفتگی بازار مصالح ساختمانی طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت را کلید زده‌اند به تسنیم گفت: در توزیع مصالح ساختمانی رانت و فساد وجود دارد که به ضعف نظارت در وزارت صنعت بازمی‌گردد. به طوری که به دلیل عدم تعادل در عرضه و تقاضا، آشفتگی در بازار مصالح ساختمانی و گرانی مسکن در چند ماه اخیر بوجود آمده است

وی افزود: قیمت تمام شده میلگرد تولید شده در داخل حدود 8 هزار تومان است اما به دوبرابر قیمت به دست مصرف کننده می‌رسد که باید مشخص شود این تفاوت قیمت به جیب چه کسانی می رود.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق محاسبات در حال حاضر حداقل 4 میلیون کمبود واحد مسکونی وجود دارد .رانت‌ها و فسادهای موجود در حوزه‌های مختلف بخش مسکن باعث شده مصالح ساختمانی یا با قیمت نامناسب به دست تولید کنندگان برسد و یا نایاب شود که منجر به تعطیلی برخی طرح های عمرانی شده است.

رضایی کوچی گفت: طی روزهای آینده طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت به صحن مجلس آورده می شود تا پس از مصوب شدن و با به نتیجه رساندن آن جلوی برخی رانت‌ها در حوزه مسکن گرفته شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ